December 4, 2001
Tja på er alla!
Har fått problem med att skapa ett nätverk här hemma, dels till min internetdelning och dels till mitt vanliga nätverk för exempelvis filöverföring mellan datorerna.
Har 2 st nätverkskort i den ena datorn och 1 st i den andra. Vad jag vet så ska det fungera med dem kablar jag har. Internetkabeln för bredband in i datorn fungerar och kabeln mellan datorerna ska oxå fungera för jag har haft fungerande nätverk tidigare i livet. Men just nu vill det sig inte nämligen.
Nu skulle jag vilja ha lite snabb hjälp av den som vet problemet. Inget större problem som borde lösas snabbt. Tidigare i mina nätverk har det bara varit att koppla in nätverkskorten och kabeln och köra men nu funkar inte det. Det står att jag är ansluten till båda nätverken men jag kan inte hitta den andra datorn oavsett vilken dator jag sitter vid.
Vad har jag gjort för fel?
Tacksam för snabb hjälp!
Mvh Kid Rock
[ Detta Inlägg ändrades av: Kid Rock den 2002-04-07 23:50 ]
December 4, 2001
PS: Jag har läst det som ICEMAN har skrivit om. DS Kommer inte mycket längre för det. Hjälp!!!
[ Detta Inlägg ändrades av: Kid Rock den 2002-04-06 20:54 ]
May 9, 2001
Om du har XP på båda maskinerna så kan du ju prova att gå in på My Network Places (finns en icon på skrivbordet) och klicka på Set up a home or small office network till vänster i fönstret på båda maskinerna. Börja med den datorn som har Internet kopplat till sig. Där får du hjälp med det på ett enkelt sätt med bilder och allt.
Du kan ju prova det så kanske du får det att funka.
February 6, 2002
Det är väldigt svårt att hjälpa dig eftersom det finns så mycket olika inställningar som kan stå fel. Mitt förslag är att du "nollställer" alla nätverksinställningarna på båda datorerna, sedan ser till så att internet funkar på den med 2 nics, sedan köra guiden Set Up A Small Home Network (eller nåt sånt) på den datorn och sätta in en diskett som guiden säger och köra över till den andra datorn.
Kanske svårt att förstå vad jag menar men om du gör så här så ska det fungera om du har rätt kablar överallt.
December 4, 2001
Jo, jag förstår vad du menar. Jag har testat alla guider som finns men det hjälper inte. Internetdelningen funkar fortfarande inte.
Jag har lyckats hitta respektive dator i spel nu i a f via IPX men jag lyckas inte "ansluta" till "host gamet". Alltså, jag får bara fram att det finns ett skapat game men jag kan inte gå in i det av nån konstig anledning. Vad kan det bero på???
Tacksam för svar och ni som försöker hjälpa mig...
December 4, 2001
Laddat hem sygate nu. Vet ej hur programmet fungerar men efter att jag installerat det så funkar internetdelningen till viss del. Det är en väldigt dålig delning kan jag säga. Det går skit segt att surfa in på en sida, om det funkar över huvud taget. Ibland funkar det lite halvt... ibland måste man klicka på "uppdatera" 400 ggr innan man kommer in på en sida. Så ska det väl inte behöva vara!!! Vad är felet????
När jag kommit så här långt kan det väl aldrig vara kablarna det är fel på?
Och varför kan jag inte joina ett game med IPX i ett spel, fastän jag får fram det skapade gamet som den andra datorn gjorde?!?! Händer typ inget när jag försöker joina gamet.
Mer hjälp tack... det närmar sig en lösning allt det här tror jag!!!
February 24, 2001
Hejhej.. alla som hjälpt Kid Rock, kan väl hjälpa mig på min tråd?
https://www.nordichardware.com.....=11&1
säg om det är rätt inställningar m.m
1 Guest(s)