November 27, 2003
Viloläge innebär att din Windows-sessions sparas ner på hårddisken och laddas snabbt på ett par sekunder när du startar upp datorn igen.
Vänteläge har fortfarande kvar din session i minnet, vilket gör att den startar snabbare, men den drar också ström i det läget.
//Andreas
August 22, 2005
Delph1 wrote: Viloläge innebär att din Windows-sessions sparas ner på hårddisken och laddas snabbt på ett par sekunder när du startar upp datorn igen.
Vänteläge har fortfarande kvar din session i minnet, vilket gör att den startar snabbare, men den drar också ström i det läget.
//Andreas
Hur försätter man datorn i viloläge?
August 22, 2005
Snorch wrote: Gå in i inställningarna för energisparfunktionerna (finns i kontrollpanelen eller skärmsläckaren), där finns sen en flik som heter just viloläge där man aktiverar det. Sen avslutar man datorn och i "Vad vill du göra"-listan väljer man väljer man viloläge.
Gjorde det men när jag trycker på stäng av nere i Start så får jag inte upp en scrollista utan en ruta där jag kan välja mellan 3 alternativ.
Stäng av
Vänteläge
Starta om
-Så något viloäge har inte aktiverats trots att jag startat om datorn sen jag ändra det.
March 14, 2001
Kolla i bioset om du hittar någon inställningar för standby, gör du det ska den stå som "S3". Leta även efter ACPI och kolla så den inte är avaktiverad.
Det verkar finns många som har problem om man söker på google, så gör det så kanske du hittar någon lösning. (viloläge = hibernate på engelska)
1 Guest(s)