December 30, 2005
Är det någon som vet vilket program som behövs för att använda sin SCART till "ATI:s "S-video" "-kontakt?
Denna kontakt är det till grafikkortet alltså( och den passar):
[Image Can Not Be Found]
Kontakten är ju ingen riktig S-videokontakt och då är det ju inte omöjligt att det kan fungera med någon slags Video-In-princip.
Standarden för att få in bild i datorn genom ati:s kort verkar heta något i stil med avivo eller bara vivo...
Så alltså, var hittar man programmet?
January 9, 2004
Oftast så brukar du ha en slags "adapter" som ser ut ungefär som bilden. Där har du både video utgångar (som Component och s-video) men också video ingång. Det brukar sitta en liten klisterlapp som talar om vilken. När detta sedan är klart och du vet att du får in video på rätt ingång så kan du använda mediaspelare för att titta på den.
jag vet att MPC kan välja olika "Sources" för att visa och då borde du ha nått som heter nått med ATI. Om du inte har det så bör du kolla att du har rätt drivers. ATIs Catalyst paket ska innehålla allting.
Annars kan jag VARMT rekommendera programmet "dscaler". Bästa jag använt för att ta in video från en extern källa. Använder det själv för att se på TV från mitt TV kort hemma.
1 Guest(s)