May 23, 2005
hej. har blivit erbjuden att köpa denna bärbara.
Vad är den jämförbar med, om jag tittar på andra märken, på siba, onoff osv?
skillnad på denna (1452) och acer 1450?
Finns det någon relativt exakt motsvarighet till denna. BT får man väl räkna bort, finns sällan i dessa prisklasser
AMD Athlon XP-M 2200+
15,0" XGA TFT LCD
60GB Ultra ATA/100 HDD
DVD-Dual
512 MB DDR SDRAM
Wireless LAN 802.11g
Bluetooth
Säljes med tillbehör, kartong och väska medföljer. 10 mån gammal
tacksam för mycket snabba svar!
November 27, 2003
Mobila CPUer finns det ingen bra karta man kan jämföra över tyvärr. Man får försöka dra paralleller helt enkelt till desktopvarianterna. XP-M tillhörde en hyfsat strömsnål kategori processorer, även jag knappast räknar den som en riktigt värdig motståndare till Pentium M, mest pga Pentium är en riktigt grym processor.
Med dagens mått mätt är det knappast en high end laptop, men runt 6000 känns som ett rätt ok pris. Du kan inte jämföra den med dagens laptops i stort, men du kan hitta bättre bärbara nya för nästan samma pris.
E.g.
http://www.datorbutiken.com/se.....=AC3003LMI
//Andreas
March 11, 2003
Jag tycker det är ganska dyrt med 6000kr. För inte så länge sedan kunde man köpa nya Acer för mindre än det. Min granne köpte en 754-lappis för knappt 6k.
Självklart beror det på skicket, och visst, den där har lite större disk än grannens, men jag tycker nog att mer än 5k är överpris på en begagnad laptop i den klassen.
May 23, 2005
Okej.
Tänk så fel man kan ha 😕
Kanske skulle beställa en sån som var länkad till i tråden, och en riktigt liten BT-plugg (såg någon på power, modell nyckelring). Problemet är att jag kommer att sakna väskan rejält då.
väska ~250kr + BT ~250kr + frakt 300kr ??? = 800+7200= 8000:- ungefär.
Då får jag en faktiskt bättre lappis, men det är ändå typ 2000:- skillnad, är det verkligen värt det? Säg att jag lyckas pruta den andra till 5800:-?
EDIT: om man skulle titta på något annat märke, ge förslag. Bra batteritid är riktigt intressant!
2 Guest(s)