July 16, 2003
Hejsan alla.
Jag kommer att upgradera min dator innom en snar framtid.
Och som alla vet är det ju en hel djungel med betekningar på alla grejor som kan behövas.
Och vad betyder alla betekningar som finns på moderkort och är det någon fördel att köpa ett dyrt kort istället för det billigaste.
Tack på förhand.../ Kristofer
July 16, 2003
Att kvaliten kan vara bättre på ett dyrare kan jag förstå. men är det något att sattsa på???
Man har ju garenti i ett eller två år,samt att jag kommer nog inte att ha kortet längre än tre år.
Så kortet har ju en kort livstid för mej.
Funktioner... såklar att ett dyrare kort har fler funktioner. men vilka är dom... och är dom nödvändiga.
Att det går att överklocka bättre/lättare är ju en klar fördel.
November 9, 2002
dyra kort är oftast mycket stabilare(mindre hängningar m.m ). Du får ofta mer grejer på, intergrerat lan, fler sata/ide och kortplatser på det.
sen är det ju ganska bra att väga in kvalitén på support m.m.
Kan vara nog frustrerande om något är fel och man får ligga på som faan för att få det fixat.
December 5, 2001
Kristofer wrote: Att kvaliten kan vara bättre på ett dyrare kan jag förstå. men är det något att sattsa på???
Man har ju garenti i ett eller två år,samt att jag kommer nog inte att ha kortet längre än tre år.
Så kortet har ju en kort livstid för mej.
Funktioner... såklar att ett dyrare kort har fler funktioner. men vilka är dom... och är dom nödvändiga.
Att det går att överklocka bättre/lättare är ju en klar fördel.
Även om garanti är samma så är det jävligt frustrerande och vänta på att få nytt. Kan dröja flera veckor eller i vissa fall månader.
June 11, 2001
Tänk på att skillnaden ger detta.
Extra anslutningar som innbyggt nätverk, ljud (förmodligen 95% standard, kvaliteten på kortet kan dock avgöra kvaliteten på dessa anslutningar)
Chipset - Hur bra är detta och dess drivrutiner?
Bios - Hur lätt är det att göra inställningarna?
Manual - Är den påkostad och lätt att förstå?
Anslutningmöjligheter - Hur många extra saker kan du egentligen ansluta?
Extragodis - Vad finns det för speciella anslutningar, speciella funktioner för reparation av bios, bootval etc?
Hur talar moderkortet om status när det startar (pipljud, röst, hexkod, extern display)?
Medföljande utrustning - Följer det med extra datakablar, jumpers etc till hårddiskar?
Syns det direkt på moderkortet vart saker skall anslutas eller måste man läsa igenom manualen flera gånger innan man hittar?
1 Guest(s)