November 16, 2003
Kanske redan har diskuterats, jag vet inte...
Hur som helst. Varför köpa intels processorer? Jag är nära ett nytt datorköp, och kollar alla intressanta och aktuella komponenter jag kan ha råd med. Givetvis har jag även forskat kring processorer, mao kollat upp tester mellan AMD- och Intel-baserade. Och jag måste säga att jag är förvånad över hur dåligt intels verkar prestera. Finns det något skäl överhuvudtaget att köpa en intelprocessor? De verkar ju bara vara dyra och inte ge särskilt bra prestanda.
Har kollat mest på Pentium D och AMD X2.
December 24, 2002
hawkie wrote: [quote=Loggo]Vänta ett par månader och se om du fortfarande tycker likadant;)
Kommer det komma en ny super-duper intel processor som presterar bättre än AMD och är billigare samt utvecklar mindre värme? WOW
Undrar varför det tagit så lång tid...
Ungefär så ja!=)
September 5, 2001
Av någon konstig anledning tror jag dig inte, men jag blir glad om jag har fel!
De situationer där jag valt Intel över AMD:
* AMD är slutsålt överallt
* Datorbaketet går ej att få med AMD men är i övrigt RIKTIGT BRA och billigt
* Jag bor i ett tält i sibirien och kupefläkten genererar inte behagligt med värme.
* Får ett VÄLDIGT bra pris på en Intel CPU
Annars, AMD all the way.
January 10, 2005
Jalle64 wrote: [quote=Arre]Monopol kan de också kallas :P, de släpper fram varandra lite då och då så båda tjänar på de 😀
Tja, möjligtvis oligopol då 😛
Heter de säkert, är inte så het på de där :P, man kan ju ungefär gämföra de me en sexakt, de e inte ofta båda parter "kommer" samtidigt... 😕 😛
April 13, 2004
hULt0 wrote: [quote=Klingon]Intel köper man om man vill dö lite innuti
Känns ju som ett meningsfullt inlägg... 🙄
Om jag skulle byggt en helt ny dator idag, skulle jag nog välja Intel 805 om budgeten var tight!
Skulle inte fungerat bra som speldator, om du nu tänkte ha den till det?! 😛 😕
1 Guest(s)