July 28, 2001
Okej här är historien: Jag sitter framför datorn och fåglarna kvittrar... Sedan när jag helt försiktigt klickar på Start-knappen och sedan Stäng av datorn så håller han på av stänga av sig han loggar ut... han sparar inställningar (Win XP Prof) han stänger av hårddiskarna... han stänger INTE av datorn!
den står bara och går å så står de stänger av datorn men ingenting händer...
varför??? systemet finns nedanför...
December 29, 2001
Om det händer i Windows 98/ME så ska man bara släcka datorn med knappen. Men i WinXp så vet jag inte. Alltså står det att datorn håller på att stängas av eller att den är avstängd? Men det är nog ingen fara du får väl släcka med knappen. Eller går körs Scandisk när du startar igen?
July 28, 2001
formatera hårddisken,har haft samma problem,försökte att fixa det,men var tvungen att formatera.
det hjälper väl inte med att defragmentera hårddisken,men du kan ju prova det först.
okej nu har ja formaterat och det resulterade i att den kanske har fått klusterfel... 🙁 varför vet ja inte har lämnat in den på sekvencia men dom dumhuvena har tagit sommaruppehåll och självklart sa dom inte de när ja lämna in den... så ja funderar på att byta till en Seagate Barracuda 30 gb den är väl bättre än en IBM?
jaja åter till avslutningsproblemet: va ska ja göra? ska ja flasha BIOS eller? typ desperat nu
February 6, 2002
Gissar att du har en AT-burk?, har för mig att dom funkar på det sättet (APM, ACPI), men kolla om det går att lösa med XP's SP1 (vet att det finns en sån fix till Win98/ME som löser motsvarande prob.).
Temporärt kan du ju lösa det med ett litet smidigt program som stänger ner din dator åt dig, när du vill ( http://www.asoft.be/ ).
[ Detta Inlägg ändrades av: Subliminalaura den 2002-06-06 09:49 ]
October 10, 2001
Ett lustigt fenomen detta. Har själv upplevt samma problem när jag hade min gamla P2:a. Då berodde det på, hör och häpna, att jag hade installerat Norton Antivirus!!! Tog faktiskt ett tag tills jag kom på vad det faktiskt berodde på men tillslut så...Ska bara tillägga att jag numera helt avstår från allt som heter Norton Du råkar inte ha installerat något med namnet Norton i sej?
🙄
ASUS TUV4X. Biosversion 1004.005 beta.
SUMA G-Force 2 Pro SE @ 253-466MHz.
TwinMos PC166 256meg.(CAS 2-2-2).
[ Detta Inlägg ändrades av: BURKEN den 2002-06-07 20:03 ]
1 Guest(s)