November 8, 2001
Hej på er!
Har köpt en Enermax 80mm fläkt från kylning.com, som har en variabelt motstånd så att man kan ändra hastighet på fläkten. Jag har hållt på och ratta fram o tillbaka ett flertal gånger. Men nu visar det sig att den inte fungerar längre. När den fungerade kunde man bara skruva ett helt varv ungefär, sen tog det stopp. men nu kan man skruva den runt runt och runt. Fast hastigheten ändrar sig inte.
Helt klart är det mitt fel, som har skruvat för långt den här gången...
Dessutom är den låst på det högsta läget, så den låter på tok för mkt!
Jag är inte spec. händig på el. Men det borde finnas ett sätt att laga den på. Men hur?
November 8, 2001
Jo, att köpa ny vore väl det enklaste. Fläkten är bara 2mån gammal. Sakuen är den att jag idag i ett fåfängt försök att försöka "laga" den knipsade upp gummit runt vridpotten så nu ser den alldeles för j****g ut.
Frågan är om man kan få ut en ny på garantin iaf.???
(påminner lite om alla som frågar; som rör "om de kan få ut en ny prolle på garantin efter misslyckade trimningsförsök...")
February 19, 2002
http://www.elfa.se kolla dära... .-) en sån liten skit borde inte kosta mycke... och fungerar fläkten? Om varför byta.. ser den ful ut?? kanske isolera med ngn cool tejp.. ex: har själv isoleringstejp med reflexband... fixar man det på rätt sätt så ser det fint ut...
(tillägg ingen redigering)
Kolla osså vad du ska ha för typ.. finns foto... och kolla motståndet (Ohm) så du får en nästan exakt som du haft i innan!!!
[ Detta Inlägg ändrades av: NaNda den 2002-06-11 12:34 ]
1 Guest(s)