June 18, 2001
Min Intel 1,4 Ghz lägger sig på cirka 45-47 grader vid vanlig användning (surfning etc.) När jag bränner skivor så brukar den hoppa upp till 55. Jag spelade BG2 och tittade precis efter jag hade slutat spela, då låg den på 64 grader. Är detta normalt? Jag kör med en fläkt som ska klara 1,7 processorer och jag använder kylpasta...
Hur ska jag sänka tempen? En chassifläkt i närheten...kan denna sänka tempen med många grader?
February 10, 2001
Mobo:t på 40-45 grader ... det låter för högt i mina öron ... har hört att den helst inte ska va mycket mer än typ 38 ...
har du verkligen satt poå artic silver mellan prolle å kylfläns ... eller jag kan inte så mcyekt om intel,.. men det skulle äv., inte skada eller...
Annars är ju Swiftech MC462 kylare att rekomendera !
June 18, 2001
Jag kör inte arctic silver, dock vanlig kylpasta. Jag fick modifiera hållarna lite för att de skulle passa (hög processor)så jag tänkte att kanske det var dålig kontakt mellan flänsen och kärnan. Kärnan är dock kletig överallt. Jag applicerade alltså på flänsen...
Ngn som vet ngn bra fläns och fläkt för P4:or?
Ngt motsvarande Zalman CNPS3100 kanske...
June 8, 2001
40-45 är nog ganska normalt med snabba system framförallt i sommarvärmen, alla sågar inte 27 hål i sin låda och sätter in 100 fläktar som lening
"Som sagt - är inte 40-45 grader i chassiet lite väl högt? Blir själv nervös när chassietempen stiger till 34*C på min #2"
Har själv haft toppar på 49 grader och det med fulltower men min dator är i ett rum med två stora fönster där solen ligger på hela dagarna så micke du kan nog sluta vara orolig över dina 34
February 10, 2001
On 2001-07-18 14:32, Calymar wrote:
40-45 är nog ganska normalt med snabba system framförallt i sommarvärmen, alla sågar inte 27 hål i sin låda och sätter in 100 fläktar som lening"Som sagt - är inte 40-45 grader i chassiet lite väl högt? Blir själv nervös när chassietempen stiger till 34*C på min #2"
Har själv haft toppar på 49 grader och det med fulltower men min dator är i ett rum med två stora fönster där solen ligger på hela dagarna så micke du kan nog sluta vara orolig över dina 34
HAHAHA du var ju en rolig prick!
1 Guest(s)