August 1, 2001
Tack för alla tips och förslag...
Har nu byggt datorn...
Chassi: JNC Smart GM16(A) MidiTower 3x5.25" 1x3.5" 300W ATX (AMD OK)
Moderkort: Microstar MS-K7T TURBO KT133A 6PCI 1AGP 3DIMM UDMA100 Audio SocketA ATX
Processor: AMD Athlon Thunderbird 1200MHz/1.2GHz 256Kb 266MHz 0.18 bulk SocketA
Cpu fläkt: Taisol CGK760092 copperbase cpu-cooler SocketA (max 1.4GHz)
Allt funkar finfint...Bara att jag INTE lyckas få igång den j**la Floppy disken...
Hmmm, nån som har nått förslag?
Och hur varmt får det vara max på cpu?
min ligger på 55 grader celsius. Är det för varmt?
Och i chassit är det 43 grader celsius.
Ja just ja...Vilken chassifläkt ska man satsa på ?
Tack grabbar o tjejer?
S!R
[ Detta Inlägg ändrades av: S!R den 2001-08-03 22:02 ]
June 21, 2001
Angående temp på cpun verkar den okej jämfört med min som ligger på 66 i fulload fast det e ju INTE bra.
Sedan att du ej får igång din floppy är sanolikt att du ej har kopplat in den rätt, du måste koppla in rätt sida i modekortet och i floppyn (ide kabeln) det passar med båda håller så du får kolla noga och ändra .
😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛
Visst det är varmt på sommaren.. men 43grader i chassit låter inte hälsosamt.. Det ska nog in några fläktar i det chassit..
Tekniknörd som gillar att träna.
March 1, 2001
Jag kopplade min diskettstation fel en gång, då lös lampan på den hela tiden och inte bara när den läser. Det visade sig att det var kabeln som gick in i diskettenheten som satt fel. Jag vände den så funkade det.
Din temp är inte farligt varm så länge du inte ska överklocka eller så. Ska du det kanske du borde ventilera din låda lite bättre. Har själv 27.8 grader i min låda nu, och då är det 26 i rummet.
Visse
August 7, 2001
om floppy inte funkar så kan det bero på 5 saker
1 den har ingen ström
2 du har vänt sladden fel
3 du har satt floppyn på kontakten som är längst in på sladden, närmast moderkortet utan att ha en floppy på den längst ut. har du bara en floppy skall den sitta längst ut!
4 floppyfanskapet är helt enkelt död. köp ny.
5 mobot är pajj. köp ett nytt.
July 3, 2001
On 2001-08-08 08:12, Micke O wrote:
On 2001-08-05 13:27, =JoNaZ= wrote:
min processor ligger på 54 grader jusst nu
och chassi på 35
det är inte för mycket va ?Det är inte lågt men helt ok.
mitt moderkort är känt för att visa HÖGA temperaturer pga temp mätaren ligger hårt måt cpun
1 Guest(s)