January 1, 2002
Mitt 8800gts är aningen varmt.. det ligger på ca 70-74c idle och ca 85-90c under belastning. Pga den monstruösa kylaren är jag lite tveksam på att plocka bort den och smeta på lite Arctic silver 5.
Vad ligger era kort på i värme? Garantin gäller väl inte om man monterar loss åbäket för att byta kylpasta?
February 25, 2007
February 24, 2007
kör någon med 8800 kort under Vista och har hittat ett progam som fungerar till att höja GPU och minnet ????? (ställer frågan pga att det verka vara många här med 8800 GTS, GTX) Hoppas att det är någon som kan hjälpa mig att hitta ett prog testade Ntune (ny version 25/2) funkade inte på min pc även att det står att det ska funka till Vista 32. hoppas på svar stefan
February 1, 2003
Ajin wrote: Istället för att skapa en ny tråd så kan jag lika gärna fråga här
ifall det finns några bra kylare som passar på 8800gts korten.Någon som vet någon bra kylare?
Thermalright HR03Plus är den enda som finns och avsedd för 92mm fläkt men 120mm passar utan problem på denna. Dock kommer det extratillbehör som behövs till GTS-kortena då medföljande inte riktigt skall passa 100% på dessa då dom är avsedda för GTX. Verkar kunna sänka tempen en hel del om man fläskar på med en 120 fläkt med lite sting i vilket inte gör så mycket då man kan få den att automatiskt justera varvtalet efter tempen som stockfläkten. Betalade dryga 700kr för den som jag har på gång.
EDIT: Gick från 69 grader idle till 49 grader, och från 85 som max ner till 63 som max under load med en 2000rpm enermaxfläkt satt på ca 1300-1500 rpm. Känns väl värt pengarna(ca 700kr exkl fläkten som blev över sen senast) oavsett hur mycket mer det nu går att klocka då det var huvudsaken tempen gick ner lite..
2 Guest(s)