January 23, 2005
Hej jag har ett x850xt som blir skit varmt när jag spelar wow...De e så varmt så jag inte knappt kan ha ett finger på det...Jag har en 80mm fläkt upp på kortet..Nån som vet om de går att göra nått (inget merkvärdigt)
för att få det lite svalare..?
Vill inte köpa nått till kortet..Om ingen vet eller har nått tips får det vara varm:P
June 24, 2006
Tindy wrote: Nej, det är relativt lite.
Grafikkort klarar en bit över 100c innan de börjar ta stryk.
jo, visst, bara för tröskel värdet ligger på ca 110 mår kortet inte bra även om det "bara" är på 100*.
måste säga att jag tycker att 70 är för mycket på ett graffe (clockat alltså, om man har stock inställningarna så borde det inte gå över 60 ens)
December 31, 2001
ejdam wrote: [quote=Tindy]Nej, det är relativt lite.
Grafikkort klarar en bit över 100c innan de börjar ta stryk.
jo, visst, bara för tröskel värdet ligger på ca 110 mår kortet inte bra även om det "bara" är på 100*.
måste säga att jag tycker att 70 är för mycket på ett graffe (clockat alltså, om man har stock inställningarna så borde det inte gå över 60 ens)
Märks verkligen att du inte använt de senare korten på markanden då stock kan ligga på ca 80c i load.
70c load är absolut ingenting vid luftkylning.
Så länge kortet inte orsakar låsningar eller visar artifakter så är det ingen fara.
June 23, 2006
June 24, 2006
Death On Wings wrote: Märks verkligen att du inte använt de senare korten på markanden
vad är det du kallar för "de senare korten" 6600gt är iaf hyffsat nytt. vet att det inte är det nyaste men är inte heller gammalt och gaggit.
mitt hade en idle temp på 65* med stock kylningen men så bytte jag och har fått mycket bättre temps nu, idlar runt 40-45* nu clockat.
December 31, 2001
ejdam wrote: [quote=Death On Wings]Märks verkligen att du inte använt de senare korten på markanden
vad är det du kallar för "de senare korten" 6600gt är iaf hyffsat nytt. vet att det inte är det nyaste men är inte heller gammalt och gaggit.
mitt hade en idle temp på 65* med stock kylningen men så bytte jag och har fått mycket bättre temps nu, idlar runt 40-45* nu clockat.
De senare korten är 7800/7900/x1800/x1900
Senare kort = de senaste high end korten.
Vad har det med saken att göra att du hadde dom temperaturerna ?
Du sa just till killen som skapade tråden att "du" tycker attt 70c är för mycket, ger inte det lite fel intryck av det hela då det inte är någon somehelst fara.
2 Guest(s)