May 30, 2001
Hallo alla som kom hit!!
Jag måste Varna alla som läser detta (och gärna andra oxå) för att köpa IBM:s 20gigs hd (gamla serien).
Jag köpte en sån förra sommarn och den krashade för ca 2 månader sen, nu (2 månader senare) krashar den hdn som jag fick ut på garantin också!!!!! Enormt viktig information (personligt) gick förlorad, jag tillförlitade den informationen på den hdn för jag antod att den borde hålla ett tag... men inte... hmm... )O*:
Jag är nu rädd att även min andra (lika dana hd) snart skall krasha oxå.... f-n OXÅ ATT JAG SKULLE LITA PÅ DOM!!!!
Därför vill jag nu SVARTMÅLA IBM!!!!!! NER ME DOM BARA!!!!!!! READ MY LIPS, FUCK YOU!!!
May 27, 2001
June 1, 2001
Vilken typ av disk ? Jag har en DJNA-352030 som har börjat "klicka" på sistone.
Enligt IBM's Drive Fitness Test är det inget fel på den och jag kör ochså deras S.M.A.R.T övervakare utan att den rapporterar några fel.
I vilket fall som helst misstänker jag att den är på väg att krascha.
Ljudet låter som "Bad Head 1.wav" om jag lägger örat emot casen:
Otäcka Hårdiskljud
[ Detta inlägg ändrat av Nibbler 2001-07-01 09:56 ]
December 22, 2000
Jag har alltid också hållt mig till IBM diskar.. men nu verkar det se ut som man ska börja fundera på Seagates nya Barracuda disk istället..
Tekniknörd som gillar att träna.
May 30, 2001
June 3, 2001
2001-07-01 13:23, skrev JonaS:
Tjena
Det spelar inte så stor roll vilka diskar man kör på... följande diskar har pajat eller dukat under:
ibm 20G
fujitsu 8G
fujitsu 6G
Nec 4G
segate 1G * 3
Western Digital 2G
Ser inte Maxtor på den listan!! 😀 😀 är grymt nöjd med min maxtor 80Gb.
May 30, 2001
December 19, 2000
2001-07-01 13:31, skrev LonelyWolf:
VISST VISST VISST!!!!
MEN INTE PÅ 2 MÅNADER!!!!!
hmm det finns alltid dåliga ex i en produktions serie, hade du inte gjort nåt konstigt med din disk?? hade du åkt på några LAN med den?.
Jag måste försvara IBM lite, när man säljer så otroligt mycke diskar som dom gör så är det klart att några får problem med sina. Jag har 1 IBM 18GB som jag haft i snart 2år, den har fått stå pall för mycke, bla. 2 resor till dreamhack och en till TG, den funkar dok fortfarande perfekt Nu har jag även 2st 46,1GB diskar (IBM) som jag kör i raid, även dom funkar perfekt
May 3, 2001
jag står på IBM:s sida.... jag anser att dom gör kvalitativa diskar.... har aldrig hört nån IRL som haft problem med nån IBM disk..... sen sånt där fel med allokeringstabeller eller vad det heter.... bara för det har inte disken krashat.... kör IBM:s Drive Fitness Test.... om den hittar fel så återställer den disken till nyskick....
June 18, 2001
Jag köpte 7st R4500 servrar från IBM med 3st 36GB U160 SCSI diskar till jobbet.
Samtliga diskar har blivit utbytta, 6 diskar har blivit utbytta 2ggr !
Alla nya diskar vi fått nu är Seagate diskar med påklistrade IBM lappar.
IBM har tagit tillbaka över 120000 diskar p.g.a fel i fabrik.
Dock så har mina egna diskar hemma fungerat klockrent, men just nu har IBM problem.
När dom funkar dock är dom ju bäst.
GXP75 serien är ju för f-n 2 år gammal, och först nu har seagate lyckat göra en disk som på pappret slår denna.
Så nog rulear IBM, fast inte just för tillfället p.g.a fabriksproblem.
Mikael
1 Guest(s)