September 21, 2005
hejsan vill ha hjälp att plocka ihop en grymt bra speldator.
skärm , mus , tangentbord ska ej ingå i budgeten. har 20k
spelar väldigt mycket spel mest fps och krävande spel som bf2 , bolilng point osv
tänkte mig:
prossessor: amd 3,8ghz 64bitars , 2 gig ram , graffe ati / geforce?
vilket kort ? osv
dubbla grafik kort är det värt kostnaden? hur mycket bättre blir flytet i speleln osv?
skriv ihop er dröm dator
tacksam för alla seriösa svar.
July 14, 2003
Om jag inte visste att ATi skulle släppa sina nya grafikkort strax så skulle jag köpa följande:
Asus Nforce4 SLI
AMD Athlon 64 3700+ (San Diego)
Geforce 7800GTX
2x1024MB PC 3200 RAM (ev. 3500/3700 om du ska överklocka mycket)
Valfri storlek av SATA-Hdd
Sen resten är väl en smaksak, typ vilken mus och musmatta du vill ha osv 🙂
August 16, 2003
dom är nog bra med tanke på att dom inte har börjat slänga på 512MB skit minne på budgetkorten än.
men du ska nog gå efter lite mer än antal MB läs testeter och stora jämförelser på exempelvis http://www.tomshardware.se
June 11, 2001
Ett mycket bra moderkort är
Asus A8N-SLI Premium nForce4 1xPCIe16 (2x8 SLI) 2xPCIe 3xPCI 4DDR 2xGLAN SATA RAID USB2.0 FW 939 Använder vätskekylt chipset (slutet) och är helt tyst. Tänk på att det inte får monteras upp och ned (som BTX) eftersom varm vätska förångas och stiger.
En processor med 1 MB Cache är att föredra.
Fundera på om du skall använda SLI.
Power Colors är bra och tysta kort med mycket bra färgexakthet.
Chieftec 360w+ och Zalman är mycket bra och tysta nätagg.
July 14, 2003
Kommer? Förstår inte frågan riktigt, 7800 GTX finns ju redan i lager hos Datorbutiken t ex. :S
Och jag tycker du ska köpa ett 7800 GTX 256MB så länge, då dom fortfarande kostar mycket så kan du köpa ett till sen när dom sjunker i pris ev. fast förmodligen så kostar det mindre att köpa ett nytt helt nytt grafikkort som är bättre än 2 GTX kort tillsammans...
October 10, 2002
Sebbe wrote: Ett mycket bra moderkort är
Asus A8N-SLI Premium nForce4 1xPCIe16 (2x8 SLI) 2xPCIe 3xPCI 4DDR 2xGLAN SATA RAID USB2.0 FW 939 Använder vätskekylt chipset (slutet) och är helt tyst. Tänk på att det inte får monteras upp och ned (som BTX) eftersom varm vätska förångas och stiger.
Är det liksom inte vanlig heatpipe dom använder sig av? Så skulle jag nog säga att det är!!!
June 11, 2001
warzo wrote: [quote=Sebbe]Ett mycket bra moderkort är
Är det liksom inte vanlig heatpipe dom använder sig av? Så skulle jag nog säga att det är!!!
Ehh...Kan du utveckla dig?
March 11, 2003
Sebbe wrote: [quote=warzo][quote=Sebbe]Ett mycket bra moderkort är
Ehh...Kan du utveckla dig?
Han menar att det där inte är en vätskekylning. Det är en heatpipelösning.
February 17, 2004
Sebbe wrote:
Chieftec 360w+ och Zalman är mycket bra och tysta nätagg.
Hmmm, ha det inom citationstecken! Han ska ha ett Tagan 480W, prisvärt och prisat. De som sebbe nämde är medelagg, dvs halvbra grejer som säkerligen duger. Tagan 480W el tex OCZ 520W är klassagg, tysta också. Han får 3 års garanti dessutom. Köp beggat om det blir för dyrt med nypris! Ska han klocka så är klassaggen att föredra!
/Dani
2 Guest(s)