March 13, 2008
Kan det väl vara värt om du använder hög upplösning, typ 1680x1050 eller 1920x1200 och vill kunna slå på alla "coola" effekter i moderna spel. 1 GB är ju att föredra isf. Tror iof att man knappt kan få tag på bra grafikkort utan 1 GB minne nu för tiden.
Antar att du kollat recensioner av typ HD4870, om inte kan du ju jämföra resultaten med vad du får med ditt nuvarande grafikkort så ska du se att skillnaden faktiskt är stor.
September 1, 2002
Tack för svaren, får se hur det blir 🙂 Spelar ju inte direkt så moderna spel, men med nya skärmen och 1680x1050 så segar det lite med max på grafiken! (PES 2009 / PES 2010 samt Lord of the Rings Online).
Ett annat problem kan ju vara om det drar mkt mer ström? Jag har endast ett Antec NEO-nånting på 430 W. Dessutom kan det ju vara så att grafikkortet är mycket längre än 9600GT och inte ryms i mitt Antec P150 🙂
http://www.antec.com/Believe_i.....d=MTI5Nw==
EDIT: Bah, såg nu att jag redan har en tråd längre ner om grafikkort. Det hade jag inte en susning om 🙂
March 13, 2008
Cirap wrote: du kan ju annars köpa ett 5770 som är lite nyare. Kostar nog någon hundralapp mer än så länge, men det kan det nog vara värt (eller 5750 som bara är lite segare men betydligt billigare)
Jag köpte det kortet, HD5770, som ersättare för mitt HD4850 som inte ville längre och det klockar mycket fint! 900 mhz core och 1500 mhz mem dvs 6 GHz effektiv klock på minnet 🙂 Dock är tyvärr kylaren en lövblås, men det kommer säkert snart såna kort med bra kylning.
1 Guest(s)