Värt att satsa på bärbar???|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Värt att satsa på bärbar???
smajlet
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 74
sp_UserOfflineSmall Offline
1
September 29, 2005 - 4:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej

Är det värt att satsa på bärbar dator med lite prestanda, begagnad eller ny max 8500 kr om det finns något i bärbart som ersätter hemdatorn på rimlig nivå?

Eller skall man lägga pengarna på hemdatorn istället då det handlar om drygt 9000 kr för att uppdatera med 19" TFT skärm?

Mvh Nicklas.

Jürgen Mc Kvack
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 892
956883
September 29, 2005 - 4:52 pm
sp_Permalink sp_Print

hur använder du datorn ? spelar du mycket ? surfar och skriver du mycket kan det vara en ide.

smajlet
Siktar mot toppen
Medlem
956896
September 29, 2005 - 5:40 pm
sp_Permalink sp_Print

copulator wrote: hur använder du datorn ? spelar du mycket ? surfar och skriver du mycket kan det vara en ide.

För det mesta surfar jag runt, använder den till kontorssyslor och spelar Amerikas Army på nätet laugh

Skall man köpa en bärbar så vill man ju inte läge en förmögenhet som man inte får tillbaka sen när man säljer den efter några år, man lär väl förlora stort på bärbart eftersom uppdatering inte existerar på bärbart eller har jag fel?

Har tittat på de flesta bärbara från prisklass 6000 kr upp till 13000 och det är lite skilnader på dom. de biligare har integrerat grafikkort upp till 128 mb och 256 mb ram frågan är hur det skulle fungera med 3D AGP graphics 128 MB och 512 mb ram, troligtviss ett integrerat grafikkort? som acer har på sina datorer

Sen är jag pryldåre som vill köpa grejer för att jag vill ha det just då.

Men det skulle ju vara rätt praktiskt med bärbart och wlan då den inte tar stor plats och att man kan änvända den var som helst. Stationärt står altid på fel ställe antingen i sovrumet där den stör eller i vardagsrummet där den inte är specielt snygg. Sen hade det ju inte varit fel med två datorer eftersom vi är två i familjen som pluggar och båda behöver dator

Vad skall man satsa på för bärbar om det skall gå att spela lite på den åxå. skall nämnas att jag har ett radeon 9250 128 mb i min stationära som fungerar rätt bra när jag spelar AA fast inte tillfredställande i alla hänseenden kan haka lite vilket resulterar till en dödskula i kroppen=(

Mvh Nicklas

Iceman
Member
Medlem
Forum Posts: 4735
956916
September 29, 2005 - 5:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Köp en bärbar maskin om du behöver ha mobiliteten som det medför. Men om man ska ha en dator som är lätt och smidig att ta med sig, så blir det ingen spelmaskin precis. Om datorn ändå kommer att stå på samma ställe, så finns det ju ingen anledning att ha en laptop. Jag har själv en laptop, men den använder jag när jag inte har tillgång till min stationära dator.

smajlet
Siktar mot toppen
Medlem
956920
September 29, 2005 - 6:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Iceman wrote: Köp en bärbar maskin om du behöver ha mobiliteten som det medför. Men om man ska ha en dator som är lätt och smidig att ta med sig, så blir det ingen spelmaskin precis. Om datorn ändå kommer att stå på samma ställe, så finns det ju ingen anledning att ha en laptop. Jag har själv en laptop, men den använder jag när jag inte har tillgång till min stationära dator.

Vad är värt att satsa på för dator om man vill ha en mobil. hade tänkt med bärbar att man skall kunna ta den med sig till arbetet till landet eller på mindre resor.

Arbetar på arbetsplats med tillgång till nätt på platsen som jag sitter på, men siter vid en unixburk som inte är koplad mott internet. så det finns kabel över till den bärbara. 😛

Mvh Nicklas

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 178
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL