March 16, 2002
Jag sitter på en Barton 2600+ som körs något överklockad i ungefär 2,1 GHz. 1 Gb PC3200 och HiS 9800 Pro ICE-Q.
Nu är det så att brorsans grafikkort har gett sig. Tidigare hade han ett 6600GT som jag fixade till honom för ett år sen. Han klarade sig ganska bra på det och jag tänkte ordna något liknande till honom igen för att det inte ska dra iväg i pris.
Kom då att tänka på att jag kanske kan sälja iväg mitt 9800 Pro lite smidigt och halvbilligt till honom för att få utrymme för en billig men effektiv liten uppgradering för egen del. Jag har absolut inga planer på att uppgradera andra delar i min dator. Det är för stora pengar just nu.
Undrar väl egentligen mest om det finns något bra alternativ värt att uppgradera till för min del. Jag vet inte om mitt övriga system är för klent.
Kan väl tänka mig att ge 1500 kr för ett nytt kort. AGP måste det vara. Såg hyffsat billiga 1900 Pro och 1950 Pro-kort på komplett. Men jag har ingen aning om hur de ligger i prestanda jämfört med 9800 Pro.
March 16, 2002
Hoppsan, jo jag menade nog 1650. 🙂
Nja, den är nog inte så där jättefräsig. Men är den fräsig nog eller sätter den verkligen stopp för bättre grafikkort?
Har som sagt ingen lust att lägga ner mycket pengar på datorn inom ett år iaf. Däremot vore det ganska så skoj om det gick att spela CoD2. Just nu tvingas jag ner på 800*600 och i stort sett inga effekter alls för att få något så när bra flyt.
October 11, 2006
Freddah wrote: Han har AGP... jag kanske har blandat ihop modellerna igen. Var ganska säker på att det var ett 6600GT han hade. Säker på att de korten inte funnits med AGP?
Nästa helt. Jag har ett sådant, och det fanns bara i pci-e när jag köpte det.
Edit: Det fanns visst en AGP varieant också. Hade fel. Tänkt bara på att ditt kort är nämvärt sämre än hans. Det blir en klar nedgradering för hans del.
March 10, 2003
klart att ett bättre grafikkort kommer förbättra ditt system när du spelar. dock bara till en viss grad. du kan ju köpa ett billigt begagnat gf6800 kort här på nordichardware för att senare kanske köpa ett gammals a64 system med AGP. om du inte vill slänga ut så mkt pengar..
2 Guest(s)