October 29, 2001
November 28, 2001
October 30, 2001
Det finns uv lysrör och hållare på clas ohlson. fast den går på batteri så du får modda den så du kan köra på ström ifrån datorn. Jag vet ju inte hur stor låda du har men om du inte har full tower så borde det räcka. Annars kan du ju alltid lämna tillbaka. Jag kör med det och tycker det funkar bra.
http://www.clasohlson.se/image.....-00._S.jpg
lyser bättre än vad det ser ut...
October 29, 2001
August 7, 2001
On 2002-01-18 01:57, jokkling wrote:
eehhh, vafan... tejpa lite...Nämen allvarligt, vadå inte lyser på kablar?!
har du tänkt på hur plast blir när den ligger i solen? den lixom åldras snabbare, och ännu värre är det med uv-ljus. jag har inte koll på om det är uva eller uvb ljus som gör att d åldras, kanske båda. men dom åldras snabbare av uvljus. och då blir dom "torra" och kan sprica å det kan bli kortslutning m.m. fråga voogi vad som hände med hans vattenkyling i kombinaion me uv-rör
December 30, 2001
[ Detta Inlägg ändrades av: ZenCor den 2002-01-19 13:22 ]
October 29, 2001
On 2002-01-19 01:37, ZenCor wrote:
http://www.gtek.net_________________
[b]--[ZenCor]--
P2 450 mhz, voodoo 3 3000, 30 gigz hd.
[b]--[ZenCor]--[ Detta Inlägg ändrades av: ZenCor den 2002-01-19 13:22 ]
Där finns inga uv-rör =(
October 29, 2001
Jag har sagt det för å säger det igen.
Ifall nått chip pajar så borde det va BIOS-chippet.
BIOS-chippet e ett EEPROM. EEPROM står för:
"Electrical Eraseable Programable Read Only Memory"
Och betyder att man kan rensa det genom att belysa det UV ljus. BIOS-chippet (som är en IC-krets) har ett litet runt hål på ovansidan där man skall belysa UV-strålningen (i ca 5-10 min), men hålet brukar vara igenlappat med en ettiket för att undvika "olyckor", på etiketten bruker det offtast stå tillverkaren tex AWARD ETC.
August 7, 2001
On 2002-01-20 12:21, dazzin wrote:
Jag har sagt det för å säger det igen.Ifall nått chip pajar så borde det va BIOS-chippet.
Och betyder att man kan rensa det genom att belysa det UV ljus. BIOS-chippet (som är en IC-krets) har ett litet runt hål på ovansidan där man skall belysa UV-strålningen (i ca 5-10 min), men hålet brukar vara igenlappat med en ettiket för att undvika "olyckor", på etiketten bruker det offtast stå tillverkaren tex AWARD ETC.
hrfm.. om biosen är ett EEPROM så är det inga problem med uv. eftersom att man raderar dom mha elektricitet. men är det ett EPROM Eraseable Programable Read Only Memory kan man ha problem 🙂 *märkaord*
October 29, 2001
On 2002-01-20 17:22, daggerr wrote:
On 2002-01-20 12:21, dazzin wrote:
Jag har sagt det för å säger det igen.Ifall nått chip pajar så borde det va BIOS-chippet.
Och betyder att man kan rensa det genom att belysa det UV ljus. BIOS-chippet (som är en IC-krets) har ett litet runt hål på ovansidan där man skall belysa UV-strålningen (i ca 5-10 min), men hålet brukar vara igenlappat med en ettiket för att undvika "olyckor", på etiketten bruker det offtast stå tillverkaren tex AWARD ETC.hrfm.. om biosen är ett EEPROM så är det inga problem med uv. eftersom att man raderar dom mha elektricitet. men är det ett EPROM Eraseable Programable Read Only Memory kan man ha problem *märkaord*
WHATEVER !! ni hajar va jag mena!!
October 30, 2001
Jag har haft clas ohlson uv-röret ett tag nu och kan säga direkt att kablar blir inte sämre. som någon sa förut så finns det två sorters uv. den solen skickar ut är inte bra för kablar och annat, man blir dessutom solbränd av den. den som är i uv-lysrör är inte sådan, det är därför ni inte blir solbrända av den. det med biosen vet jag inte men jag har iallafall inte haft några problem.
June 11, 2001
Tänkte bara ta upp det att använder man uv-rör som har ultraviolett strålning är inte det stora problemet att man skadar komponenterna i datorn, risken för att bli blind är överhängande stor, att använda ett uv-rör är något helt annat än att använda ett lysrör med en speciell färg.
ALLTSÅ ANVÄND INTE UV-RÖR! ÖVERHÄNGANDE RISK ATT BLI BLIND.
August 7, 2001
On 2002-01-21 02:58, Sebbe wrote:
Tänkte bara ta upp det att använder man uv-rör som har ultraviolett strålning är inte det stora problemet att man skadar komponenterna i datorn, risken för att bli blind är överhängande stor, att använda ett uv-rör är något helt annat än att använda ett lysrör med en speciell färg.ALLTSÅ ANVÄND INTE UV-RÖR! ÖVERHÄNGANDE RISK ATT BLI BLIND.
hmm, man märker nog att man får "svetsblänk" å sånt ett tag innan man blir blind 🙂
2 Guest(s)