August 7, 2001
ja, vart går gränsen, när kan man kalla sin dator för moddad? vad skall man göra, hur mycket tid skall man lägga ner på den? är det en modd att dra upp ett sketet hål i sidan å dra in en kvinnlig fläkt å lacka om burken? eller skall man göra så mycket hål å skit i lådan att man knappt har nåra bärande väggar kvar? eller är det hur mycket tid man lägger ner på sin låda? själv har jag dratt in två extra nätagg å satt 6 8mm på sidan å en 120 i fronten å en colakyl, å jag tycker nog att man kan börja kalla den för moddad vid detta laget.
August 9, 2001
April 1, 2001
men liksom.. om man köper en burk med färdiga fläktplatser och sätter dit en fläkt som man kopplar in på fläktuttagen på moderkortet så är det lixom ingen modd 😀
däremot... slaskar man in 3 st nätagg och en massa annat skräp i en microATX så kan man börja grubbla på om det är på gränsen...
August 9, 2001
May 8, 2001
Fy för plexi ! blääuurg....Nåja, för mig är en modifiering när man på ngt sätt har FÖRBÄTTRAT datorn på ngt sätt utöver en vanlig uppgradering. PLEXI t.ex förbättrar ju inte datorns funktion på ngt sätt. Ett par snyggt uppkapade hål med ett par tysta fläktar som hjälper till att hålla tempen, det är ju en väldigt vettig och billig mod i mina ögon iaf...PLEXI är för fjortisar ! He !
[ Detta Inlägg ändrades av: beerbelly den 2001-08-11 00:43 ]
May 9, 2001
Allting som inte är orginal i och på lådan tycker jag är en modd. Spelar ingen roll om man gör ett hål på 2mm eller sätter in 5000 fläktar eller lackerar om lådan och sätter in ett plexi-fönster, det är en avvikelse från orginallådan och blir då en modifikation. Själv har jag sågat upp fyra hål på ena sidan för extra fläktar, finns inte som orginal. Satt strömbrytare på en plastpanel som sitter på fronten (de man kan ta bort), finns inte som orginal. Sågat ut ett hål för att kunna sätta dit mitt extra krafaggregat, finns inte som orginal. Jag kallar det en modifikation eller modd.
Sten
August 7, 2001
On 2001-08-12 21:15, RoTe wrote:
On 2001-08-12 12:48, LKC10 wrote:
Såger han ja som inte kan lacka 😀 j/kKan inte jag lacka??? Säger en som inte rört en sprayburk i hela sitt liv! Jag har 14 lager på plåtarna, ungefär hälften på plastdetaljerna.
lackering är inte en modd, det är standard juh
March 24, 2001
On 2001-08-13 23:16, daggerr wrote:
nej,då har du inte moddat den, det har man inte gjort med en dator heller, man har lackat om den helt enkelt.
Verkar som ni inte fattar, modifikation betyder att göra om nåt! Jag har ändrat färg alltså är den modifierad! Slå upp ordet i en ordbok era *piiiiiiiiiip*
2 Guest(s)