August 7, 2001
jag tycker inte att man ändrar så mycket när man lackar om. om jag skulle råka tappa min låda i en lerpöl så att den blev brun, har jag moddat den då? en mod är ju(personlig uppfattning) när man tar ett gäng verktyg som man använder på sin låda, å inte för att böjja till/klippa bort någon plåtbit så att man kan få in ett större moderkort, vilket man gör på ett par minuter, om en låda skall vara moddad så skall man tillbringa minst 20 minuter med verktygen. men detta är ju en personlig uppfattning. om man bara sätter in en fläkt eller lr ändrar färg så kan man ju kalla det för en justiring/optimering av lådan.
August 4, 2001
Oxford advanced learner's dictionary säger:
modification:
the act act or process of changing something in order to improve it or to make it more acceptable; a change that is made
alltså är min låda moddad om jag drar en repa i sidan, språkligt sett alltså. Men annars tycker jag inte att målning räknas.
March 24, 2001
On 2001-08-14 19:39, Phulip wrote:
Oxford advanced learner's dictionary säger:modification:
the act act or process of changing something in order to improve it or to make it more acceptable; a change that is madealltså är min låda moddad om jag drar en repa i sidan, språkligt sett alltså. Men annars tycker jag inte att målning räknas.
Vet du hur JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄVLA lång tid det tar att lacka snyggt??????? 14 Lager och 3 stora plåtar + front på ett 7896A tower!!! Kallar inte ni det mod så kan ni fan dra åt h*****e!!!
April 1, 2001
On 2001-08-14 20:37, RoTe wrote:
Vet du hur JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄVLA lång tid det tar att lacka snyggt??????? 14 Lager och 3 stora plåtar + front på ett 7896A tower!!! Kallar inte ni det mod så kan ni fan dra åt h*****e!!!
Kan du visa lite bilder då så man får se ? (bedöma 😀 )
March 24, 2001
On 2001-08-14 20:54, Iceman wrote:
Vet du hur JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄVLA lång tid det tar att lacka snyggt??????? 14 Lager och 3 stora plåtar + front på ett 7896A tower!!! Kallar inte ni det mod så kan ni fan dra åt h*****e!!!Kan du visa lite bilder då så man får se ? (bedöma 😀 )
Lacken e inge snygg på kort för att den blänker så och neonet går inte att ta kort på.
August 7, 2001
On 2001-08-14 19:39, Phulip wrote:
Oxford advanced learner's dictionary säger:modification:
the act act or process of changing something in order to improve it or to make it more acceptable; a change that is madealltså är min låda moddad om jag drar en repa i sidan, språkligt sett alltså. Men annars tycker jag inte att målning räknas.
jag lackade min låda, det blev skitsnyggt inte det minsta ojämt. det räcker gott och väl med 3 lager å ett lager klarlack! fan 14 lager då har man ju mer lack än färg på lådan. å då får man skylla sig själv om man slänger bort så mycket tid. för mig tog det totalt, om man inte räknar med den tiden färgen torkade 15 minuter lr något att lacka hela lådan...
June 11, 2001
Vart går egentligen gränsen för modifikation, ser vi på ordet i neutral form blir det att alla delar är så länge det inte görs något, orginal.
Det är lätt att se det så här:
Alla chassin har en färg. - Omålning=Reparation, Ny färg=Design, Picassomotiv=Konstnär
Alla datorer kräver i dag hårddiskar, cdrom, diskettstation - Installation=Standard
Cd-brännare - Ändrar inte datorns direkta utseende/funktionalitet=Uppgradering
Måla bamse utanpå chassit - Inga chassin sälj färdiga med Bamsemotiv=Modd
Extra nätagg - Ger ingen synbar förändring=Uppgraderihng
Sammankoppla så allt startar på samma knapp - Onödig bekvämlighet=För latmaskar
Byta Moderkort - Behöver göras då du byter propp=Uppgradering
Överklocka CPU:n - Det är att köra cpu i en hastighet som inte var tänkt=Modd
Sätta in fler fläktar än det finns plats för lr på ställe där det inte är tänkt - Kräver specialverktyg=Modd
Hoppas detta kan få er att hitta lite i röran.
March 24, 2001
jag lackade min låda, det blev skitsnyggt inte det minsta ojämt. det räcker gott och väl med 3 lager å ett lager klarlack! fan 14 lager då har man ju mer lack än färg på lådan. å då får man skylla sig själv om man slänger bort så mycket tid. för mig tog det totalt, om man inte räknar med den tiden färgen torkade 15 minuter lr något att lacka hela lådan...
Let's get this straight! För det första va det 50% färg, 50% klarlack. Den färgen jag använde blev snyggast om man lade på otroligt tunna lager, så det blev 4 lager innan det ens var täckt och sedan 2 lager till för att få en lite bättre nyans, sedan lade jag på klarlacken tills jag tröttnade, ju mer klarlack destå lättare är det att få bort repor, har man tur och det bara blir repa i klarlacken kan man bara gnugga lite så ser det ut som nytt igen.
March 24, 2001
On 2001-08-16 01:17, Sebbe wrote:
Vart går egentligen gränsen för modifikation, ser vi på ordet i neutral form blir det att alla delar är så länge det inte görs något, orginal.Det är lätt att se det så här:
Alla chassin har en färg. - Omålning=Reparation, Ny färg=Design, Picassomotiv=Konstnär
Alla datorer kräver i dag hårddiskar, cdrom, diskettstation - Installation=Standard
Sätta in fler fläktar än det finns plats för lr på ställe där det inte är tänkt - Kräver specialverktyg=ModdHoppas detta kan få er att hitta lite i röran.
Inga färdiga chassin säljs med lila metallic, alltså modd?
June 3, 2001
Det går visst att ta en bild på en blank låda. Rikta ett par starka lampor bort från lådan och mot till exempel en ljus vägg och taket. När du uppnått "tillräckligt" med ljus, tänder du neonlampan och sätter kameran på stativ.
Sedan låter du slutaren vara öppen "lite" längre än normalt.
Nått i den stilen.
Det kräver en systemkamera och lite känsla. Detta är bara en SNABB beskrivning på hur du ska gå till väga.
[ Detta Inlägg ändrades av: totto den 2001-08-16 02:15 ]
August 7, 2001
On 2001-08-16 02:06, RoTe wrote:
On 2001-08-16 01:17, Sebbe wrote:
Vart går egentligen gränsen för modifikation, ser vi på ordet i neutral form blir det att alla delar är så länge det inte görs något, orginal.Det är lätt att se det så här:
Sätta in fler fläktar än det finns plats för lr på ställe där det inte är tänkt - Kräver specialverktyg=ModdHoppas detta kan få er att hitta lite i röran. 8)
Inga färdiga chassin säljs med lila metallic, alltså modd?
menförihelvette! du kan ju inte bara lacka den i en färg! då är d juh inte nån modd, då är det en färgjustering 😉 en modd kräver att man applicerar riktiga verktyg(sådana som gör att det blir hål å liknande) på lådans metall/plast. även om det kan ta tid att lacka å det kan bli jävligt snyggt, så är det ingen modd(tycker jag). när man moddar så förändrar man sakerna i datorn, man borrar,sågar, klipper, svarvar, fräser å massa annat. även om lackering kan vara mer tidskrävande å bli snyggare än en modd, så har man inte ändrat lådans egenskap, annat än att den reflekterar lite andra våglängder av ljus, vilket inte räknas som en modd. men allt detta som jag skriver är ju personliga åsikter. men hur i h*****e kunde det ta lång tid att lacka din låda, även om du har 14 lager så måste du ha gjort något av föjande:
1 du tittade på när lacken torkade
2 du använde en pensel i stället för sprutlackering
3 du har en gigantisk låda med totalt 18m^2 plåt som du lackade på både in och utsidan 😛
no offence, men lackering är inte en modd enligt mig, även om det kan vara snyggt som fan.
March 24, 2001
First of all, jag har en digitalkamera som inte tar snygga bilder på lådan. Nu lackar jag den sista sidan vilket är lite större än 1/4 m2 och efter 3 lager ser man fortfarande gamla färgen genom, jag räknar med 6 lager innan det är perfekt. Sedan lackar jag mycket klarlack för att BLIR lådan repad är det skit enkelt att återställa den om det inte gick igenom färgen, bara att gnugga på klarlacken så syns det inte alls. Det är snarare ni som e newbies på att lacka, inte jag. Jag lackar som om att det vore en bil!
3 Guest(s)