April 1, 2010
Antar att många känner till spelet Cs, och det är just där jag har problem.. Jag fps droppar galet jävla mycket, aldrig varit med om detta fel.. spelat i några år så kan väl min sak inom spelet..
Men iaf, jag undrar om man har ett moderkort som stödjer (eller vad man ska säga) ddr2, har ddr2 minnen och sedan ett Radeon HD 4670 som är ddr3.. är detta jätte dåligt? =/..
Jag har provat det mesta, formeterat windows disken, diskfragmenterat, rensat på övriga hårddiskar då man kan få fps lagg när man har för mycket skit på datorn, har installerat nya drivers..
Jag har kompisar som har samma grafikkort, och dom går det bra för, så det måste ju vara något med min dator, och då tänker jag på detta med ddr2 och ddr3, om det kan vara det.. Men då borde ju han i affären sagt något kan man tycka, då jag lämnade in datorn för att mitt gamla graffekort gick sönder.
August 8, 2009
Hehe, vilket minne du har på grafikkort resp. moderkort spelar ingen roll (på detta vis iallafall). Jag har själv DDR2 på moderkortet och DDR5 på grafikkortet...
Försök att stänga av ALLA program du har körandes i bakgrunden, dvs antivirus och annat skit.
Du kan skaffa Revo Uninstaller och rensa program och ta bort alla onödiga grejer som startar med datorn (autostart) där med.
April 1, 2010
Jag stänger av det mesta, förutom dom program jag inte kan/behöver själv.. Och sen höjer jag prioriteten till hög med, för att hoppas på att det blir bättre... men nix.. Känns som jag testat det mesta förutom att formeterat hela datorn (som jag inte kan än, för att jag har för mycket viktigt på datorn som jag inte har hunnit kopiera över till annan disk) och bytt graffekort.
December 16, 2003
FPS:en kan variera rätt mycket i CS när mycket händer på skärmen.
Har du testat att sänka graden på "lullul"-grafikeffekter : Detail, antialiasing, filtering, high dynamic range osv under "advanced settings" i spelet (men kanske även Catalyst Control Center ) Det kan göra mycket utan att man eg märker stor skillnad. Kör grafiktesten i spelet med olika inställningar.
Även upplösning om skärmen tillåter.
Bättre att se vad som händer än att dö übersnyggt 🙂
April 1, 2010
Marre just nu stängde jag av allt sånt, ingen skillnad.. Kanske ska sätta allt på max bara för att... Har ändå testat det mesta känns det som =/.. Testat lite olika upplösningar med, men inget resultat.. Kan även säga att jag har
Windows XP Professional, SP2 :: cpu: AMD Athlon 64 X2 6000+ (at 3013 MHz) :: mem: 706/2048 MB (34%) :: gfx: ATI Radeon HD 4600 Series (1440x900x32bit 60Hz).. Har även 800 x 600 i cs
Kan vista skins ha något med saken att göra? eller rocketdock?.. Skulle ju inte tror det, men vafan... testar snart allt 😛
June 11, 2001
Är det en plattskärm du använder? Annars kan det bli lagg vid för låg uppdateringsfrekvens på tjockskärmar (CRT) dom ska ha minst 85Hz.
Kolla även att signalkabeln inte är skadad.
Kolla vad du har för hastighet på minnet, att det kör dual. Testa med program som super PI, memtest86, 3DMARK etc
Ladda även hem SP3.
Sök även av med Ad-Aware efter trojaner och annat skumrask.
För att defragmentera disken "på riktigt" kör programmet O&O Defrag 12 32/64 bit
2 Guest(s)