September 3, 2001
jag vet inte om det riktigt går.... eftersom du då skulle behöva hantera 2 ipnummer samtidigt...
d lär funka på något sätt, med 2 nätverkskort... dock kanske inte med windows... kanske linux eller unix.
Men jag är ganska grön inom sånt här. Men det är ändå något som säger mig att det inte ska gå. Och om det går så e det dyrt.
May 29, 2001
har en teori om hur man skulle kunna göra, men har inte haft möjlighet att testa den. Köp två st nätverks kort intel 100+pro (server kort) sen kan man köra med teaming och det går att göra i olika lägen: load balancing (öast balancering mellan korten), link aggregation (där körs korten som ett dvs dom får samma mac adress). Har ingen koll på om det här skulle fungera med två st adsl modem, men rent teoretiskt så borde det göra det, kanske något som är värt att kolla upp?
December 2, 2001
ja det kan du. Du måste ha några saker bara, en dator med 3st nätverkskort som du konfiguerar i windows för varje adsl ansluting (ett nätverkskort per modem) och det 3:dje kopplar du till en hubb eller direkt till den dator du vill surfa på.
och sedan använder du ett program som heter winproxy (går att ladda hem på http://www.winproxy.com) och sedan fyller du i den datorn som har 3 nätverkskorts ip adress i gatewayn och i dns:en på den dator där du ska surfa, sedan är det bara ha den dator du nu har gjort till en form av proxy server på för att du ska kunna använda internet.
October 2, 2001
On 2001-12-02 17:10, YemanCool wrote:
ja det kan du. Du måste ha några saker bara, en dator med 3st nätverkskort som du konfiguerar i windows för varje adsl ansluting (ett nätverkskort per modem) och det 3:dje kopplar du till en hubb eller direkt till den dator du vill surfa på.
och sedan använder du ett program som heter winproxy (går att ladda hem på http://www.winproxy.com) och sedan fyller du i den datorn som har 3 nätverkskorts ip adress i gatewayn och i dns:en på den dator där du ska surfa, sedan är det bara ha den dator du nu har gjort till en form av proxy server på för att du ska kunna använda internet.
förklara en gång till klite mer detaljerat så e du vänlig
December 2, 2001
Du ta en gammal dator typ pentium 1 serien och sätter in 3st nätverkskort i den, installera typ win98/95 skulle jag rekomendera. koppa sedan i adsl ansluting 1 i det första nätverkskortet och adsl ans. 2 i det andra och gör inställingarna i ditt TCP/IP portokoll för varje ansluting.
det tredje ger du en fast ip tillexempel 192.168.0.1 och kopplar till en hubb, ta sedan den datorn du tänkt surfa på och gå in i TCP/IP portokollet och ge den en fast ip tillexempel 192.168.0.2 och skriv i gateway och dns 192.168.0.1 eller om du gav din gammla burk en annan adress, jag skulle rekomendra att ta det så blir det inga problem med ip krockar. lägg sedan i programvaran winproxy som jag gav en länk till förut på den gammla dator som du kopplat dina adsl anslutingar till och så är saken klar! O.b.s du måste ha på den dator som du kopplat adsl modemen till på för att ha tillgång till internet plus att programvara winproxy måste vara igång på den datorn! om du får mer problem kan du ju skicka mig ett mail.
December 2, 2001
Du ta en gammal dator typ pentium 1 serien och sätter in 3st nätverkskort i den, installera typ win98/95 skulle jag rekomendera. koppa sedan i adsl ansluting 1 i det första nätverkskortet och adsl ans. 2 i det andra och gör inställingarna i ditt TCP/IP portokoll för varje ansluting.
det tredje ger du en fast ip tillexempel 192.168.0.1 och kopplar till en hubb, ta sedan den datorn du tänkt surfa på och gå in i TCP/IP portokollet och ge den en fast ip tillexempel 192.168.0.2 och skriv i gateway och dns 192.168.0.1 eller om du gav din gammla burk en annan adress, jag skulle rekomendra att ta det så blir det inga problem med ip krockar. lägg sedan i programvaran winproxy som jag gav en länk till förut på den gammla dator som du kopplat dina adsl anslutingar till och så är saken klar! O.b.s du måste ha på den dator som du kopplat adsl modemen till på för att ha tillgång till internet plus att programvara winproxy måste vara igång på den datorn! om du får mer problem kan du ju skicka mig ett mail.
November 2, 2001
Problemet blir nog tyvärr att BoNet förmodligen inte kommer att ge dig två abonnemang.
Sen måste du nog dessutom ha två teleabonnemang eftersom det e knutet till ditt telenummer.
Geforce DDR 32Mb
IBM 60GXP 40Gb
Maxtor 16Gb
Samsung 950P 19"
[ Detta Inlägg ändrades av: Ralton den 2001-12-03 20:08 ]
October 2, 2001
On 2001-12-03 20:05, Ralton wrote:
Problemet blir nog tyvärr att BoNet förmodligen inte kommer att ge dig två abonnemang.
Sen måste du nog dessutom ha två teleabonnemang eftersom det e knutet till ditt telenummer._________________
Duron 800@800 (Fixat lite i lådan nu....BARA 53 grader Idle, suck !)
ASUS A7V-E
256Mb PC100
Geforce DDR 32Mb
IBM 60GXP 40Gb
Maxtor 16Gb
Samsung 950P 19"[ Detta Inlägg ändrades av: Ralton den 2001-12-03 20:08 ]
jag har 2 abbonemang
October 2, 2001
On 2001-12-05 00:09, Moneyman_X wrote:
det kommer nog inte att gå snabbare men det kommer att gå stabilare för att då har du en backuplina om något går fel med den andra
borde ja ginte kunna ladda fler filer smatidigt mee de olika uppkoplingana
'iofs så kostar det inget att testa juh
1 Guest(s)