November 14, 2006
Jag har letat och letat efter en vettig lösning på mitt problem. Jag har helt enkelt ont om plats i mitt chassi och önskar därför ha några av mina hårddiskar i ett externt chassi. Så det jag letar efter är något i stil med:
* En extern låda, får se ut hur som helst.
* Ska ha plats för minst 2 hårddiskar av modell SATA (räcker gott med 2).
* Gränssnitt mot datorn spelar ingen roll. USB2, Firewire, eSATA eller rent av Ethernet.
Det jag har hittat är antingen lådor för endast en disk eller så kallade NAS-enheter som kostar skjortan. Så frågan lyder: finns det överhuvudtaget någon vettig lösning på detta som inte kostar astronomiskt? Jag kanske lever i en drömvärd men mer än 500:- vill jag gärna inte betala. =)
Edit: stavfel
November 25, 2006
* Anslutning: USB2.0 480mbps / kompatibel med USB1.1
* Intern anslutning: IDE (2st hårddiskar)
* Rymmer 2st 3.5" hårddiskar upp till 1024GB och 10000RPM
* Material: 1.8mm aluminium
* Storlek: 218 x 123.4 x 45mm
* Vikt: 1830g
November 14, 2006
Sound-Wave: Du har nog rätt. Tänkte inte riktigt på det. Var bara inne på att ha den som lagring och att hastigheten till den inte var så noga. Men när jag tänker efter är det nog det ändå... hehe.
Leandro: Precis vad jag letar efter, förutom en liten detalj. "Intern anslutning: IDE". Jag tänkte ju återanvända de SATA-diskar jag har. Sen får jag väl fundera över om USB är så lämpligt... Men tack för tipset ändå!
September 26, 2003
Vin wrote: Sound-Wave: Du har nog rätt. Tänkte inte riktigt på det. Var bara inne på att ha den som lagring och att hastigheten till den inte var så noga. Men när jag tänker efter är det nog det ändå... hehe.
Tänk på att Alla USB enheter delar på den totala hastigheten. Sedan en moderkort buss är zillioner gånger snabbare :).
2 Guest(s)