September 3, 2001
jag upplever att ljudet brummar, man hör vissa ljud men i bakgrunden så brummar det alltid. Spelen som drabbas är quake3, unreal tournament och soldier of fortune, alla är i opengl.
Jag tror att det har med drivrutiner och inställningar att göra. Jag använder windows XP för övrigt.
Sen i multiplayer delen av RTCW så är grafiken helt fuckedup.. skärmen delas i 2, och allting flimrar och man ser tvärs genom några väggar på några ställen och det är rena h*****et. Detta händer även i SOF.
jag skulle kunna tro att det är en och samma grej som gör det hela, men problemet är att jag inte vet VAD?
nån som vet??
jag använder Detonator 21.83 och senaste drivisarna till XP har jag laddat ner från creatives hemsida
August 4, 2001
September 3, 2001
tack för svaret men tyvär så använder jag hörlurar, och jag har inte den kopplad till stereo eller tv.
Det låter precis likadant, som när man använder en olaglig version av quake3, när man inte har zippat upp ljudet, men nu e det så att det bara är bakgrundsljudet som låter, och inte ALLA ljud.
October 12, 2001
Jag hade ett liknande problem...det brummade i högtalarna så fort jag slog igång datorn.....jag löste mitt problem genom att använda ojordade kontakter från datorn (OBS även skärmen)till vägguttaget.... mystiskt, tycker jag men brummet försvann!!!!
Verkar som om det kommer nåt generator brum eller något sånt....
Hade även krångel med en dator...som startade om hela tiden, gjorde likadant med den kopplade den till ojordat uttag detta löste även detta problem..... :0)
Jag mycket är konstigt i dator världen....
1 Guest(s)