VIA+Live 5.1 = ljud brummar|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
VIA+Live 5.1 = ljud brummar
Kame_boy
Member
Medlem
Forum Posts: 2310
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 26, 2001 - 8:24 pm
sp_Permalink sp_Print

jag upplever att ljudet brummar, man hör vissa ljud men i bakgrunden så brummar det alltid. Spelen som drabbas är quake3, unreal tournament och soldier of fortune, alla är i opengl.
Jag tror att det har med drivrutiner och inställningar att göra. Jag använder windows XP för övrigt.

Sen i multiplayer delen av RTCW så är grafiken helt fuckedup.. skärmen delas i 2, och allting flimrar och man ser tvärs genom några väggar på några ställen och det är rena h*****et. Detta händer även i SOF.

jag skulle kunna tro att det är en och samma grej som gör det hela, men problemet är att jag inte vet VAD?

nån som vet??

jag använder Detonator 21.83 och senaste drivisarna till XP har jag laddat ner från creatives hemsida

Kame_boy
Member
Medlem
111728
November 28, 2001 - 1:07 pm
sp_Permalink sp_Print

är det absolut ingen som vet vad det kan bero på?

NoEx
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 184
111850
November 28, 2001 - 4:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan det inte bero på att spelet är kopierat, har hört att vissa speltillverka kan lägga in gragikbuggar om den läser in info för fort (från HD istället för från CD) lr nått....(detta är bara vad jag har hört)

Kame_boy
Member
Medlem
111978
November 28, 2001 - 6:46 pm
sp_Permalink sp_Print

mycket möjligt... men grafikproblemet fixade sig nu, det som återstår e brummande ljudet.
Det är nog problem med OPENGL... för att när jag köp UT i direct3d funkar det fint (lite slöare då) men i opengl så brummar det.

Sly
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 397
112321
November 29, 2001 - 10:30 am
sp_Permalink sp_Print

Om du har kopplat datorn till din stereo, som i sin tur är kopplad till TVn eller videon kan det vara antennkabeln från väggen som är boven. Prova att dra ut den och se om brummet försvinner

Kame_boy
Member
Medlem
113190
November 30, 2001 - 3:51 pm
sp_Permalink sp_Print

tack för svaret smile men tyvär så använder jag hörlurar, och jag har inte den kopplad till stereo eller tv.

Det låter precis likadant, som när man använder en olaglig version av quake3, när man inte har zippat upp ljudet, men nu e det så att det bara är bakgrundsljudet som låter, och inte ALLA ljud.

maxxar
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 92
113448
November 30, 2001 - 11:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag hade ett liknande problem...det brummade i högtalarna så fort jag slog igång datorn.....jag löste mitt problem genom att använda ojordade kontakter från datorn (OBS även skärmen)till vägguttaget.... mystiskt, tycker jag men brummet försvann!!!!
Verkar som om det kommer nåt generator brum eller något sånt....

Hade även krångel med en dator...som startade om hela tiden, gjorde likadant med den kopplade den till ojordat uttag detta löste även detta problem..... :0)

Jag mycket är konstigt i dator världen....

Jehrad
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 200
113502
December 1, 2001 - 12:44 am
sp_Permalink sp_Print

Det kan även ha med att ditt grafikkort att göra...mitt gamla Matrox G400 har för sigmånga roliga saker...sitter med hörlurar på så hörs det småtjutande ljud som skvallrar om att kretsen får jobba häcken av sig...inte 100% på att det är det...men det kan vara

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 178
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL