June 23, 2006
Hej, när jag startade datorn för någon vecka sedan så kom "Hardware Update Wizard" upp, och ville installera "Video Controller".
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
Insåg att det hade med grafikkortet att göra, kortet verkade inte hitta/köra från drivrutinerna, försökte ominstallera ATI Catalyst 7.1 men då..
[Image Can Not Be Found]
Jaha, då prövade jag installera via "Hardware Update Wizard"
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
Någon som har något förslag på vad jag kan göra? Vad som kan vara fel?
Tack, Lanparty
June 23, 2006
June 23, 2006
June 23, 2006
Jalle64 wrote: Hur installerar du windoze, och vilka saker/drivisar i vilken ordning? 😛
Spelar väl ingen roll? Då det alltid funkat förut mm.
ATI's support är seg.. men jag tror att det kan vara något fel på kortet faktiskt, då det vägrar funka hur jag än gör, har testat i en anna dator, samma fel, installerat om datorn flera gånger med olika windows, samma fel.
July 21, 2006
Kortet är högst antagligen inte trasigt, nätagget är inte orsaken heller, jag har också haft samma problem med mitt X1950XT, ganska vanligt problem med ATI. Testa att gå in i den katalog som du extraherat alla setupfiler till, leta dig fram till "ATICCC" filen, borde finnas under "ACE" katalogen tror jag, därifrån försöker du installera manuellt. Åtminstone på en dator som jag plockat ihop på jobbet så gjorde jag så, då sade setupen att man måste installera DX först, vilket jag gjorde, sen var det bara att installera CCC.
Lycka till, själv hatar jag det där problemet så mkt att jag antagligen inte kommer att skaffa ett endaste ATI kort till
1 Guest(s)