October 22, 2002
Har haft ett litet problem med min TV...
Spelar ingen roll vilka enheter man kopplar in till AV1 så färgerna glöder och bilden blir lite lätt grumlig.
Alla enheter fungerar i AV2:an.
TV´n stödjer video i AV1 och video+rgb i AV2.
Vilka enheter kan tänkas sända ut rgb signaler som jag har DVD (4år), PS2, XBOX 360 och en Sagem box??
Jag och en kompis har ägnat timmar åt att försöka lösa problemet med olika inställningar osv men inte lyckats. Då tröttnade jag och åkte med TV´n till TV-affären och förklarade felet varvid som skickade iväg TV till verkstad.
Nu har jag fått besked om att TV´n är felfri och jag ska betala, vilket jag inte säger något om om det är handhavandefel.
Det roliga i det hela är att min gammel TV med 5-6 år på nacken inte har några problem alls med mina enheter.
Vad fan kan jag ha gjort för fel för att inte lyckats med att koppla ihop några enheter och få "rätt" bild efter att ha läst bruksanvisningarna flera gånger?
Bör tilläggas att jag har alltid fått igång nya saker jag skaffat och aldrig knappt behövt öppna en bruksanvisning förut. Tummen sitter där den ska och inte mitt i handen om man säger så.
Meddelande från verkstaden:
bägge scartingångat testade utan am av1 med vanlig video av2 med video+rgb inget fel konstaterat kör kund rgb i av1 så blir bilden fel,. retur utan am
Hur fan ska jag koppla nu eftersom TV´n tydligen är hel?
December 24, 2002
2 Guest(s)