December 25, 2007
Hej
Jag har grafikkortet HD 2600 XT (länk) som jag vill koppla till projektorn och tv'n. Tv'n är en gammal tjock-tv. Jag har tidigare kopplat dvd-spelaren till den via vanlig video-signal.
Nu vill jag gärna koppla nya grafikkortet till tv'n också men jag får bara inte till det. Grafikkortet har 2 dvi (finns tyvärr ej på tv'n) och en sju-pinnars-utgång. Till sju-pinnars-utgången följde en adapter (röd, grön och blå rca). Jag kopplade den adaptern via komponent-kabel till projektorn och fick bild. Så jag antar att det kommer komponent från den utgången. Jag har även testat med en adapter från utgången till video och röd och vit audio. Kopplade video på den adaptern till video på projektorn men fick ingen signal (men jag hajjar inte hur jag skulle kunna få det då det verkar vara komponent ut). Anledningen till att jag kopplar allt till projjen är att den är relativt ny och får jag det inte att funka där så är det ju inte ens någon idé att testa till tv'n.
Av beskrivningen av grafikkortet får man dock känslan av att det ska gå att få s-vhs ur utgången också. Det var det jag tänkte använda för att koppla till tv'n. Är det någon av er som lyckats få ut video eller s-vhs eller vet hur man får ut det från detta kort?
Jag använder Catalyst Control Center 2007.0629.2229.38354.
Tacksam för alla förslag ( jag kommer prova alla förslag jag får 🙂 )
Vänliga hälsningar, Mattias
2 Guest(s)