June 18, 2003
Har ett moderkort som heter Abit IS7 och moderkortkylaren har pajjat, alltså Chipsetkylaren har gått sönder och det kommer störande ljud därifrån.
March 5, 2005
Jag skulle ta http://www.pcpunkten.se/butik/.....p_ind=4997
eller
http://www.pcpunkten.se/butik/.....p_ind=3299
så slipper du lysna på oljudet från fläkten och kan koncentrera dig på viktigare saker istället
March 5, 2005
Daniel_s85 wrote: [quote=PolarIce]Om du mailar Abit så kan du säkert få en gratis hemskickad.
Låter bra, men tveksam om dom skickar ett inom några dagar. Vill helst bli av med oljudet redan denna vecka.
Redzo:
Så jag behöver ingen fläkt som snurrar?
Nej du behöver inte ha en fläkt.
June 18, 2003
Redzo wrote: [quote=Daniel_s85][quote=PolarIce]Om du mailar Abit så kan du säkert få en gratis hemskickad.
Låter bra, men tveksam om dom skickar ett inom några dagar. Vill helst bli av med oljudet redan denna vecka.
Redzo:
Så jag behöver ingen fläkt som snurrar?
Nej du behöver inte ha en fläkt.
En kompis till mig (tror han kan nåt ;P) sa att utan fläkt = högre värme, plus att jag måste ha kylarpasta på oftare. 🙄
Ute och cyklar eller?
March 5, 2005
Du ska inte ha "kylpasta oftare" mao du ska sätta dit lite kylpasta när du byter kylare, fråga honom varför skulle du behöva sätta dit kylpasta igen ??? Och dessa kylare är fläktlösa pga av dom är designade för att vara just fläktlösa, mao dom klarar av värmeutvecklingen utan problem. Och visst blir det mer värme men fläktlösa kylare är oftast större (viktmässigt) och har större yta just för att kompensera för just fläktbortfall.
June 18, 2003
Redzo wrote: Du ska inte ha "kylpasta oftare" mao du ska sätta dit lite kylpasta när du byter kylare, fråga honom varför skulle du behöva sätta dit kylpasta igen ??? Och dessa kylare är fläktlösa pga av dom är designade för att vara just fläktlösa, mao dom klarar av värmeutvecklingen utan problem. Och visst blir det mer värme men fläktlösa kylare är oftast större (viktmässigt) och har större yta just för att kompensera för just fläktbortfall.
Ok, tack för den infon blir en Zalman Nb47j Chipsetkylare.
1 Guest(s)