August 14, 2006
Låter som en mycket intressant TFT denna, eller närmare sagt otroligt intressant. 😮
Mycket låg respons för att vara en så stor skärm som 22" och dessutom är priset lågt.
Bra bilkvalitet iövrigt kan man också räkna med eftersom det är en Viewsonic. 🙂
Enda negativa är att upplösningen + kontrasten skulle kunna vara lite högre och de intregerade högtalarna på skärmen tar oftast bara upp plats.... :/
BTW: det här är mitt första inlägg på forummet! 🙂
October 14, 2001
http://www.sweclockers.com/for.....ost6767415
TN-panel enligt denna pdf: http://www.megaupload.com/?d=XPCKAZ4H
August 14, 2006
Men angående upplösningen på denna skärm, så tycker jag inte man skall klaga allt för mycket.
De flesta 19" har 1280x1024 och det är inte direkt något oskarpa.
För de som spelar spel o ser på film är det t.o.m bättre att den inte har så hög resolution.
Vilket grafikkort klarar av att rendera (nya) spel i högre resolution än 1680x1050, eller vem vill spela med native upplösning? 😛
Men det beror ju förståss främst på vad du tänker använda skärmen till...
Kommer definitivt att hålla utkik efter denna TFT! 🙂
Ghost^[Homie wrote: ]Välkommen hit. (oss n00bs imellan) 😉
/Homie
Tackar, tackar! 🙂
February 1, 2003
Alexand3r wrote: Men angående upplösningen på denna skärm, så tycker jag inte man skall klaga allt för mycket.
De flesta 19" har 1280x1024 och det är inte direkt något oskarpa.
För de som spelar spel o ser på film är det t.o.m bättre att den inte har så hög resolution.
Vilket grafikkort klarar av att rendera (nya) spel i högre resolution än 1680x1050, eller vem vill spela med native upplösning? 😛
Men det beror ju förståss främst på vad du tänker använda skärmen till...Kommer definitivt att hålla utkik efter denna TFT! 🙂
[quote=Ghost^[Homie]]Välkommen hit. (oss n00bs imellan) 😉
/Homie
Tackar, tackar! 🙂
Ett överklockat 7900GT klarar av det iaf. Tänk på att du inte behöver ha/överdriva AA eller AF som slöar ner i dessa upplösningar på en TFT skärm för att få bra/perfekt bild och att allt över 30-35 FPS inte är nödvändigt för att få spelet att flyta och 100FPS är direkt onödigt.
Klarar av erkänt tungdrivna CoD2 med ett 7900GT Extreme utan bekymmer i 1680x1040 även i stockklock.
July 11, 2006
Bertil_Starfighter wrote: [quote=Ghost^[Homie]]Jag får min på onsdag om inget annat händer.
Jag kommer då klinka ihop en liten review så fort jag kan. 🙂/Homie
Blir det ngn review? Jevligt sugen på den skärmen.
Den har blivit rejält försenad tyvärr 🙁
Men om inget händer så ska jag kunna ha den här hemma på skrivbordet på Lördag.
Men som sagt det har varti många förseningar, så jag blir inte direkt förvånad om den inte dyker upp då.
/Homie
July 11, 2006
NU ! Har jag äntligen fått skärmen !
Å jag kan bara säga att det var vär varenda minut av väntan.
Första intrycker var : WOW !!!!
Ganska mycket större än jag kunnat föreställa mig.
Fungerar perfekt i spel, har inte märkt av några skuggningar/ghosting alls.
Mycket lätt att installera o ställa in som man vill.
***** av 5 möjliga. 🙂
/Homie
1 Guest(s)