April 1, 2001
Jag har en annan chieftec låda... den suger rätt mycket... innan jag moddade den... f-nns ju inga fläktplatser nästan.. och dom som f-nns suger ju... så det blev att modda allt typ
det var knivigt att få in en 120mm fläkt under hårddisk hållaren i fronten... men allt går om man ger sig f-n på det
July 3, 2001
Jag köpte min Chieftec Dragon ifrån Skribofont och jag tycker den är toppen!
Gott om plats för allt man vil ha, bra design och häftigt med ett svart chassi.
Inga fläktar så jag var på kylning.com och köpte en Taisolfläkt till cpu och en Papst 80 som ligger på 19 dB.
Jag vill inte att min låda ska låta så mycket så jag är mycket nöjd. Inget som stör precis. Räcker med en fläkt men ska man överklocka och trimma grafikkort så är det nog bäst att köpa lite fler fläktar för bra kylning. Chassit har ju plats för 4 st, 2 fram och 2 bak.
Någon modifikationer på chassit tycker inte jag är aktuellt. Inte ännu ialla fall, det är snyggt som det är men om man vill göra något kul i framtiden så går det bra.
Om du ändå ska beställa ifrån nätet så ligger den på 1439:- ifrån komlett.se såg jag. Märkte att den var lite dyrare ifrån datorbutiken.com på 1695:-. Ett litet tips bara.
May 9, 2001
Nja, det där med priset stämmer inte. 1195:- inkl. moms kostar den hos Datorbutiken. Iof. tillkommer ju frakten på 350:-. På Komplett kostar den 1439:- plus frakt.
(Jag köpte den lådan utan strömförsörjning, har en egen.)
Sten
[ Detta Inlägg ändrades av: rsastin den 2001-07-28 13:41 ]
Dragon är ju ful! Scorpio är de enda jag kan tänka mig...
Låsbart skydd vid 5.25"s-platserna? Varför??? säger jag...
När du har haft en slot in DVD spelare ett tag så vill du gärna ha en lucka du kan stänga framför den..
Det låter väldigt mycket annars!
Tekniknörd som gillar att träna.
2 Guest(s)