July 23, 2002
Jag har provat HP W2207 och Samsung 226BW under de senaste veckorna.
Kan säga att de båda är bland de bästa TFT skärmar som jag sett.
Den största skillnaden mellan de båda är att HP:n har blank skärm som kan upplevas störande för att den reflekterar väldigt mycket om det är ljut i rummet. Annars har den helt underbara färger och fantastisk kontrast, tillomed bättre än samsungen!
Till spel har jag tyvärr inte provat någon av dom, men har läst lite recentioner, och som det verkar så har inte någon av dom några problem med ghosting.
HP:n har även en mycket bättre fot och går att justera i höjdled, vilket det inte går på samsungen. Den har även pivot funktion (att den går att ställa på höjden, vrida 90 grader, så man får 1680 pixlar hög skärm).
HP:n är några hundra kronor billigare och har högtalare (inte mycket att hurra för).
I det stora hela är det ett ganska jämnt rejs. Men tycker man det är jobbigt att se sig själv i skärmen så ska man inte välja HP:n.
Har läst att det fanns olika versioner av samsung panelen. Men när jag fick min för ett par veckor sen så fanns inte den märkningen längre, varken på eller i service intställningarna på skärmen. Så samsung har nog tagit åt sig kritiken dom fick om att de sålde olika paneler fast under samma beteckning och man hade inte en chans att veta vilken det var innan man fick hem den.
Så om du läser nån stans att det är en chansning att köpa samsungen så VAR det nog det innan men inte nu. I alla fall inte om du köper från dustin.
MVH Roadkill
2 Guest(s)