November 15, 2002
Ska i dag köpa mig en bärbar har dock litet beslutsångest.
Mitt val står mellan följande:
Asus A6K :940 euro
http://www.vicecomputer.se/com.....lnr=526128
eller
Acer 3023wlmi :1060 euro
http://www.komplett.se/k/ki.as.....38;cks=PRL
Fördelen med A6K är ju priset, men då har i stället 3023an Chrystal brite skärm samt 1 år längre garanti... Är det värt priset??
En annan sak jag undrar över är också vilket grafikkort som är bättre, x600 eller go6200??
Tacksam för så många svar som möjligt!
October 28, 2002
Jag ägde en Acer laptop för 3 år sedan. Den var helt värdelös, batteriet gick sönder 3 gånger och deras support / service är inte särskilt bra.
Asus har bra rykte så vitt jag vet och den väger ju mindre än Acer'n. Garanti skadar aldrig :). Tycker inte det var _så_ mkt mer att pynta.
Ett tips är att kika på http://www.notebookforums.com/ även! Dom har nog ganska bra koll på vilket graff som gäller.
January 2, 2003
Jag skulle ha valt Acer.
Visserligen har Asus bättre kvalite på chassit, men det räcker inte. Fläkten är störande, skärmen flimrar.
3023:an finns billigare på Dustin
January 2, 2003
November 15, 2002
March 19, 2003
simpson wrote: Men är det då inte mycket skönare att sitta på en chrystal bright skärm?
Själv tycker jag dom ser mycket bättre ut...
Beror helt på vart man sitter, sitter man ute eller liknande miljö så säger jag lycka till att se något i huvud taget 😉
Förutom att du kommer se en spegelbild av dig själv 😉
September 5, 2001
hade valt asusen, sitter här på en Acer som fungerar sisådär, batteriet suger, tar slut efter 1 h lr nått å det är sprillans nytt (kostade 2000kr!!!) kolla även upp va asus tar för reserv batteri för nångång kommer du att behöva byta det. Sen skall man inte tala på acers support, inte mkt att hänga i julgranen, hade valt Asus. eller varför inte kolla på en hp? skall ha bra batteritid etc, fast kanske blir lite dyrare då?
November 15, 2002
Valde asus och måste säga jag är mer än nöjd med valet.
Köpte till 512 mb ram och datorn blev betydligt snabbare har endast haft den i 3 dgr men som sagt så här långt e jag mer än nöjd.
Skärmen är av bra kvalitet och basåtteriet håller ca 3h vid surfning och winamp på på samma gång, helt OK enligt mig.
Enda nackdelen är att den väsnas litet mer men inte så att det i mina sammanhang stör, går utmärkt att använda den på seminarier osv utan att ngn blir störd av ljudnivån...
Alltså REKOMMENDERAS VARMT!
March 19, 2003
simpson wrote: Valde asus och måste säga jag är mer än nöjd med valet.
Köpte till 512 mb ram och datorn blev betydligt snabbare har endast haft den i 3 dgr men som sagt så här långt e jag mer än nöjd.
Skärmen är av bra kvalitet och basåtteriet håller ca 3h vid surfning och winamp på på samma gång, helt OK enligt mig.
Enda nackdelen är att den väsnas litet mer men inte så att det i mina sammanhang stör, går utmärkt att använda den på seminarier osv utan att ngn blir störd av ljudnivån...Alltså REKOMMENDERAS VARMT!
Kolla om det finns några termiska inställningar i biosen, typ att fläkten ska va igång hela tiden när sladden är i eller auto osv.
Kan avhjälpa lite mot oljudet.
1 Guest(s)