November 30, 2005
Svaret är solklart X2 3800+.
Det gör faktiskt ganska stor skillnad i windows. Speciellt om man har för vana att använda flera program samtidigt.
Redan nu har drivrutins och speltillverkarna utvecklat stöd för dual C. Prestandan och nyttan av dual ökar för var dag som går. T ex har nVIDIA ökat prestandan med uppåt 30% vid användade av dual C i Battlefield tillsammans med deras grafikkort och drivisar.
Tocky skrev att man bör vänta med flerkärneprocessorer till 2007-08, men det tycker jag är nonsens. Att utveckla stöd för multi innebär samtidigt att dual drar nytta av det. Alltså kommer även dual att tjäna på den optimeringen. Alltså är en dual C processor framtiden redan idag.
Jag har inte ångrat en sekund att jag valde en x2 3800+. Känner mig mer nöjd för var dag som går.
Intel Q6600 @ 3,3 GHz | Asus P5K-VM | Sparkle 8800 GT @ 690/2000 | Corsair Dominator 4 gb | WD 74 gb Raptor | 1250 gb WD | Corsair HX 620w PSU | SB X-Fi XtremeGamer | BenQ 24" wide + Philips 20" wide
October 15, 2001
är det värt ~1000:- extra för en X2 38:a än att köpa en 3500+?
Om man kolla med lite överklockning och så.
Lite är det nog som Tocky säger, men inte så länge som 07/08, stödet kommer snabbt och det finns nog en hel del Dual Core program/spel i slutet av 2006 och början av 2007. Just nu är det kanske inte "värt" det om ni vet vad jag menar. Nu när socket M2 är på väg så vet man inte om det kanske finns bättre feat. och stöd på dom processorerna för just Dual Core användande. Är det värt att sattsa på Första generation? Eller ska man krypa under mattan med en 2000:- 3500+ med några hundra mhz överklockning tills andra generationen kommit?
Man kanske ska klura lite på meningen med livet när man ändå är igång =)
Det är inte lätt. Lättast är nog om man säger en summa pengar och vad man ska ha för dom pengarna.
October 9, 2004
1 Guest(s)