May 9, 2003
tjena har tänkt å införskaffa mej en ny cpu kylare till min E6600. håller på å väljer mellan Zalman CNPS9700LED : Thermaltake BigTyp 120 VX : Scythe Ninja PLUS Rev. B eller en Noctua NH-U12F. vilken är bäst? skiter i hur tyst den är utan går bara på ren prestanda!
//Jocke
January 19, 2003
Utav de du har listat så skulle jag rekommendera Scythe ninjan eller Noctuan. Båda har placerat sig i topp i diverse tester. Båda erbjuder användaren möjlighet att byta fläkt på flänsen, så om det är prestanda du är ute efter så är det bara att plocka på en fläkt med så många CFM som möjligt.
//Jimmy
February 1, 2003
TT BT:n och vill du så är det bara att byta fläkten på den vid behov av högre luftflöde. Har även mycket stor fördel att den blåser luften mot moderkortet och kyler dess komponenter som bonus.
Vill du ha bäst prstanda så bör du dock ta en titt på Sunbeam Tuniq Tower 120.
June 6, 2006
Jag har en Sunbeam Tuniq Tower 120 =) Den är riktigt bra , när jag kör min cpu i original frekvenser så ligger den på 17grader (Mer/Mindre) i idle.
Maxload ungefär 25-30 😛
När jag kör den på 1.45v och 3500mhz så då ligger den på ungefär 25-30 idle och ca 45grader fullload ...
Riktigt bra kylare.
1 Guest(s)