December 3, 2011
Jag har beställt 32 Gb av CORSAIR Simm DDR3 PC2133 16GB CL9 1,5V (CMT16GX3M4X2133C9), vilket iofs var ett onödigt dyrt minne, men hur som helst, jag vill bygga klart min nya dator tills TOR släpps, och leverantören vet inte när de får in minnet. Jag tänkte därför byta till 32 Gb av en annan minnes sort.
Eftersom jag inte är så kunnig vad gällande minnen så tänkte jag höra om ni har något förslag på annat minne (som finns i lager) hos clickok, som jag kan byta till
December 3, 2011
Den enda möjliga ersättaren jag hittat är G.Skill Ripjaws X DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB (F3-12800CL9Q-16GBXL). 2 förpackningar av dem ger 32 Gb. (Har endast kollat minnessorter som är godkännda för moderkortet samt sälj i förpackningar om 4 eller 8 moduler.)
Tyvärr så finns de ej i lager och inget leveransdatum är angivet
Edit:
Avbeställde minnet. Är det någon som hittar en butik som säljer något lämpligt minne?
Jag har kollat på en del butiker, men alla listade försäljare verkar inte ha det hemma, enligt prisjakt
December 7, 2009
oops, jag trodde det var spam pga av länkarna. Du behöver inte bry dig så mycket om vad som står i moderkortets qvl, de testar absolut inte alla moduler. Här är ett par riktigt billiga minnen http://www.prisjakt.nu/produkt.....p?p=555053 , två såna kit ger 32gb. Tyvärr relativt höga 1.65 volt men det är mycket möjligt att det går att sänka till ~1.55 i samma hastighet och timings.
December 3, 2011
Jag skall kolla på dem. Jag föredrar normalt Corsairs minnen, men om de verkar intressanta så kanske jag köper dem
Edit:
Minnena verkar inte vara Quad channel. Vet inte om moderkortet klarar vanliga DDR3 minnen, men man vill ju hellst ha quad channel minnen när moderkortet nu stödjer detta, även om man bara märker av hastighets ökningen i syntetiska tester...
December 7, 2009
Quad channel har med moderkortet att göra, i vilka slots man sätter minnena. Inget som är unikt för själva modulerna. För övrigt har Corsair fått dåligt rykte på sina 4Gb moduler, "Vengeance". Många som inte klarar specifierade hastigheter. Jag skulle noga kolla upp recensioner på minnena innan jag slår till.
December 3, 2011
December 3, 2011
Det var krångligt att hitta något annat minne än Corsair, åtminstone som finns i lager hos någon, så jag valde att ändå köpa Corsair Vengeance minnen, jag tänkte köpa Dominator minnen , men det enda som Corsair hade i lager är de dyrare 2133 MHz minnena, så jag valde Vengeance 1600 MHz minnen.
1 Guest(s)