November 8, 2001
Hej
Tänkte byta ut mina fläktar i datorn bärjar bli lite gamla 😉
Min fråga är vilka fläktar skall man köpa om man vill ha bra billiga med 3pin kontakt.
Har en fan controler som jag måste ha 3pins kontakter så dån behöver inte vara tempstyrad eller nån sån skit vanliga billiga fläktar nån som har nått att rekomendera?
Tack för svar
Mvh Jocke
October 2, 2003
Zalman fläktarna är bra.
November 8, 2001
PaleRider wrote: Zalman fläktarna är bra.
oki tack för svaren 😉
February 6, 2004
Arctic Cooling: http://www.gtek.se/index.php?m.....38;id=1734 Är trots sitt låga pris bra både i ljud ch luftflöde.
July 6, 2005
Eftersom du har en fläktkontroller så ska du ju ha fläkter med rejält med kräm i.
Jag har två Titan aluminium fläktar(en 80mm och en 92mm) och jag är grymt nöjd med dom.
Dom blåser på bra och dom kan göras ganska tysta med en fancontroller. Dom är dessutom kullagrade och så är grymt snygga, dom är mycket snyggare i värkligheten än vad dom är på bilderna
Du kan få dom till bra pris på webhallen:
80mm http://www.webhallen.com/prod......p?id=20359
92mm http://www.webhallen.com/prod......p?id=20683
120mm http://www.webhallen.com/prod......p?id=20360
Annars finns ju deltas extremfläktar, fast då behöver du en 4pin till 3pin adapter för att stoppa in dom i din fancontroller. En sådan kostar endast 9kr på webhallen där du även kan köpa Delta fläktar till bra pris
Vill du fläktar som klarar av det mästa eller exremfläktar som klarar allt. Jag vet dock inte hur Delta fläktarna fungerar på låga varvtal, men det ska nog inte vara några problem
Edit: ett tips är att köpa kullagrade fläktar, dom håller längre och brukar inte börja ge ifårn sig massa missljud rätt som det är
August 7, 2003
Jag hakar på tråden här... vill också ha en fläkt, eller två...
Om man tittar på Webhallen finns det lite olika. 120mm
Ex. vis papst som ska vara så bra är ju på "hela" 26 Db???? På denna står det "vår tystaste fläkt". (55 CFM)
Men så är den (billigare) ADDA på bara 16Db??? que? (38,9 CFM)
What gives?
July 6, 2005
Jag skulle ta Titans aluminium fläktar, iaf om du har en fancontroller och har dom på ett ställe där dom syns. Det är dom snyggaste fäktarna som finns enligt mig
Jag har en 80mm och en 92mm i dörren på mitt TX1088AMG och det ser grymt snyggt ut kan jag lova
Jag tycker även att dom blåser på rikigt bra i förhållande till ljudnivån. Dom låter ju lite på max men med någon typ fancontroller så har du den bästa fläken som finns enligt mig 🙂
April 9, 2002
Pekz0r wrote: Jag skulle ta Titans aluminium fläktar, iaf om du har en fancontroller och har dom på ett ställe där dom syns. Det är dom snyggaste fäktarna som finns enligt mig
Jag har en 80mm och en 92mm i dörren på mitt TX1088AMG och det ser grymt snyggt ut kan jag lova
Jag tycker även att dom blåser på rikigt bra i förhållande till ljudnivån. Dom låter ju lite på max men med någon typ fancontroller så har du den bästa fläken som finns enligt mig 🙂
Ja om du ska ha titan fläktar så måste du har fläktkontroller eller köra dom på 5V, för dom är inte speciellt tysta =(
July 6, 2005
xRaY wrote: [quote=Pekz0r]Jag skulle ta Titans aluminium fläktar, iaf om du har en fancontroller och har dom på ett ställe där dom syns. Det är dom snyggaste fäktarna som finns enligt mig
Ja om du ska ha titan fläktar så måste du har fläktkontroller eller köra dom på 5V, för dom är inte speciellt tysta =(
Men dom blåser bra 😀
July 6, 2005
ja, det fattar jag också 😛
Men det va ju därför jag nämde att med en fancontroller så har du den bästa fläkten som finns att köpa på alla sätt
Detta är hämtat från Titans hemsida
Features
¤ Aluminum frame makes the fan more robust & improves heat reduction
¤ Shiny bright silver color perfect appearance
¤ Electro-plated fan can protect from EMI
¤ Electro-plated fan improves heat transfer efficiency greatly and reduces the noise dramatically
¤ No dust amassed, because of silken surface, extends the fan life time
Det där låter ju riktigt bra, även om det antagligen inte inte är några stora skillnader mot plastfläkter på dessa områden
2 Guest(s)