January 9, 2002
Kan bara säga att seagate är den bästa hårddisk jag har haft. Barracuda IV.
Tyst och snabb och funkar alltid.
Och hyfsat billig (billigare än IBM 60XP som tycks ha problem med kvalitet dessutom) kolla på http://www.itbutikken.com
April 26, 2001
On 2002-01-09 20:08, Liquide wrote:
Antar att det är samma som jag har och isåfall så kan jag tillägga att den är SUPER
Yepp det är samma som du har och jag vill bara säga att den är BRA igen !
Provade 200 mhz FSB idag på skoj och ficka inga korupta filer! Så hden är kvalite 😀
Jag har nu kört i 2veckor i 153buss, kan inte gå högre pga. TNT2 och det funkar fint här med...
On 2002-01-10 09:37, GattaCa wrote:
Western Digital! .. dom funkar hur j**la fintsom helst!! ja har 80 disken ... alla säger att den låter mycket.. ja har inte hört ett enda ljud från min disk! min maxtor låter FAN så mycket mer!!
Oki, du har en rejäl dator, men för den skull behöver du väl inte ha den där fetsiggen..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
June 18, 2001
On 2002-01-09 08:22, Liquide wrote:
Maxtor?Jag hoppas du inte menar deras ATA133 diskar för att dem är skit!
Går ju paj när man kör hög FSB. Inte bra grejer.
Många får korupta filer även om man kör på 133 mhz.
Öhhh, nämen nu är det någon som snackar skit igen då jag har 2st som jag kör på 138MHz FSB!
SLUTA NU FÖR FAN MED SKITSNACK!!!!!
April 30, 2001
som jag kör på 138MHz FSB!
O snälla är du seriös... gjorde du ett ! tecken efter 138 mhz FSB... LOL!
138 mhz är inget !
Bara för att du har haft tur och kunnat köra på otroliga 138 mhz FSB så betyder det inte att alla funkar så ** barn...
Gå till andra normala forum där folk vet vad dem snackar om och fråga vad alla tycker om Maxtor ATA133.. alla kommer svara att dem är skit!
Föresten om du lyckas köra dem på 200mhz som min Seagate funkar utan problem på då kommer jag bli lite imponerad.
[ Detta Inlägg ändrades av: Liquide den 2002-01-12 23:32 ]
June 18, 2001
On 2002-01-12 23:31, Liquide wrote:
...Föresten om du lyckas köra dem på 200mhz som min Seagate funkar utan problem på då kommer jag bli lite imponerad...[ Detta Inlägg ändrades av: Liquide den 2002-01-12 23:32 ]
Oj vad sur du blev då...
Men du tjabo, 200 MHz är jämnt delbart med 33,3 vilket torde betyda att du kör en klockhalvering på 6 vilket = INGEN ÖVERKLOCKNING ÖVERHUVUDTAGET av southbridge eller RAID chip då dessa går på PCI klockan.
Men visst du har en poäng som är vida känt att vissa HD serier (IBM med stora !!!)slutar fungera vid högra klockning, men då snackar vi busshastigheten på PCI bussen och inte FSB!!! Det är oxå vida känt att diverse southbridgear och RAID chip lägger av innan HD'arna lägger av.
Detta brukar statistiskt sett sedan 1997 hända vid 37-38Mhz då signalerna blir för brusiga och bitfel uppstår vilket kan ge skumma resultat likväl som att komponenterna pajjar.
Inte konstigt att alla här på listan har moderkort som pajjar hela tiden då folk här är klåpare på att klocka.
En av huvudregeln är att hela tiden låta PCI bussen hamna mellan 33-36MHz för att elektroniken skall hålla!
Detta min gosse är fakta!
1 Guest(s)