December 11, 2006
Ok, har nu ändrat planerna för att slänga ihop en Am2:a har kollat på intel istället....
men dom har ju 1 miljard olika socklar och bussar o duo o duo2 är helt förvirrad!
vill ha en processor med så många kärnor som möjligt och som har snabb buss o mycket fps!
någon som kan ge lite mer klarhet i kaoset?
thanx u all! 😕
September 1, 2002
Det du ska kolla är Socket 775 (även kallat LGA). Core 2 Duo finns med två och fyra kärnor. Allendale, Conroe och Kentsfield heter kärnorna. Den förstnämnda är budgetsegmentet och har 2 MB Cache, men denna presterar extremt bra ändå. Den sistnämnda har 4 kärnor.
Det skall komma, har kommit?, nya Core 2 Duo med 1333 MHz bus. Kanske värt att vänta på dessa? Nuvarande Core2 har 1066 MHz bus.
När du väljer moderkort ska du vara noga med att välja antingen I975X eller I965P/G.
Orkar inte skriva mer, men lite hoppas jag att det gav.
September 1, 2002
dapr0x wrote: håller med förgående men en liten rättelse: de festa Conroe har 4MBcach minne. från Conroe E6600 till X6800 har 4MB och från Conroe E6400 och ner till Conroe E6300 har 2MB...
Jag skrev visserligen att den förstnämnda, Allendale, har 2 MB 😉 Conroe är E6600 och uppåt, Allendale E6400 och nedåt.
February 22, 2006
E6600 e klart prisvärdast tycker ja.
ska du ha så bra orginal prestanda som möjligt så tycker ja du ska ta den kostar lite mer men klart prisvärd me tanken på klockfrekvenserna å cachen.
sen ett tips bygg data när det kommit ut lite fler dx10 graffe på marknaden, inte för det lär gå över till dx10 på ett tag men bra å va förberedd om du nu ska ha det som speldata, samt du sparar en del slantar
det misstaget ja gjorde när ja byggde min data va att ja köpa ett dyrt graffe skulle tatt ett billigare graffe men men man lär saj av sina misstag
1 Guest(s)