December 30, 2006
Hej
Jag har tänkt att bygga en "allruond" dator som mest ska användas som inspelningsenhet för musik men även klara av dom mer krävande spelen. Vilken processor är mest pasande för mig då?
Jag har tittat runt lite på nätet och hittat tre olika processorer som intresserar mig:
Intel Pentium D 945 3.4GHz
Intel Pentium 4 524 3.06GHz
Intel Core 2 Duo E6300 1.86GHz
Jag har hört att Core 2 Duo ska vara en väldigt bra spel processor men klarar den av att redigera musik med sin låga Klockfrekvens på ynkliga 1,86 GHz? Pentium D verkar att vara en bra processor för musikskapare men den får storstryk i spel av Core 2 Duo processorn. Pentium 4 processorn vet jag inte så mycket om förutom att det är en mycket billig och vanlig processor. Så nu frågar jag er som håller på med musikskapande och även er andra: Vilken processor ska jag välja kom även med helt nya förslag men processorn får max kosta runt 2000 kr.
Tacksam för snabba svar MVH / Krille
August 16, 2003
minneshastigheten har ingen jättebetydelse, men den finns där, du behöver ju inte köpa det dyraste och inte det sämsta hemmer, 800MHz (PC6400?) räcker bra.
ja alla tycker att du ska köpa det för att det är så mycket bättre, den är väl strömsnålare också så elräkningen blir lägre 😉
om du ska spela och hålla på att redigera saker så är det nog 2GB RAM du ska köra på.
December 30, 2006
Ja nu är det ju så att det inte spelar så mycket roll för mig hur mycket ström den drar men det blir nog en Core 2 Duo E6300 men sen så undrar jag om det räcker med 667 MHz (( PC5300 ) istället för 800 MHz (PC6400)? pga att jag behöver pengar till mixerbord bl a.
Tack för hjälpen så här långt men behöver fortfarande hjälp med frågan om minnet?
November 1, 2006
Saken är den att i min signatur ligger mitt kommande system 😛 Jag ska köpa datorn i februari, har använt signaturen då det är enklast att få hjälp om de vet vilket system det handlar om.
I fråga om chassit så har de reccensioner och omdömen jag läst om det varit väldigt positiva. Det ska vara både rymligt, snyggt och väl kylt. Jag ska köpa det och om du har tid att vänta kanske jag ran skriva en lite minirecension när jag väl fått det. Annars är det bara att googla på "Apevia X-Pleasure review" 😀
2 Guest(s)