October 12, 2001
Ska köpa en router/brandvägg och nu är frågan vilken jag ska välja....
Några som e aktuella:
1. SMC Barricade Bredbandsrouter 4x10/100 1x10/100 WA inbyggd printserver
2. NetGear RP114 10/100Mbit Firewall Router Home
3. D-Link DI-804 Internet Gateway 4x10/100switch
Dom e ju ganska lika men jag har funderat på SMC valet eftersom den även har inbyggd printserver, men d-link och netgear e ju kända för att va stabila o bra...
Frågan e funkar SMC brandväggen bra? någon som har några erfarenheter? eller ska man välja någon annan?
June 8, 2001
haj, jag har en DI-804
funkar bra å så MEN har du com hem så kan du få kanske sånt strul som jag har.
när man ska in på routerns wizard så ska man skriva ett ipnr för mig går det så länge jag inte har lagt in com hems egna explorer
då kommer jag inte åt alls routerns ipnr,setup wizard, skit jobbigt e det.
så för min del så kör jag en burk med com hems explorer på den andra inte.
bara för att jag ska kunna komma in i setup wizarden.
sen en annan sak som jag läste på en sida
var att om man har en 10mbit lina så får du inte det genom routern.
tror det va 6 lr 8 mbit max, kommer fan inte i håg det men det e ju sjukt i alla fall.
annars så e jag jäkligt nöjd med den, har aldrig svikit mig annars.
Ps, om nån vet hur man kan komma förbi com hems skit explorer så tippsa mig om det i så fall..
mvh lill/penis?
May 17, 2001
June 18, 2001
On 2002-04-29 23:42, Edhunter wrote:
Har en netgear å jag är supernöjd. D-Link eller Netgear spelar ingen roll,har för mig att dom företagen sammarbetar lite smått med varandra
Både Netgear och D-Link har köpt burken från Zyxel! Så det är samma innehåll i samtliga 3 av dom.
Har en RT314, har ersatts med RP114, och är helnöjd. Ta den som är billigast då dessa 2 är identiska. Har du nytta av skrivar server och SMC'n inte är mycket dyrare, ta den isåfall.
October 12, 2001
Jag har gjort mitt köp och fått hem routern nu....det blev en SMC eftersom den hade skrivar server och 10/100 på wan porten...för ungefär samma pengar. Och jag måste säga att jag e kanonnöjd...tog inte lång tid att få igång...
En fråga: Susar det i d-link:en och netgear routern oxå?
2 Guest(s)