May 3, 2012
Jag är inne på att lägga ca 5000 Kr på en SSD (120-240 GB MAX) och jag vill ha lite råd om vilken som är snabbast.
Jag har läst en hel del om RevoDrive3 X2 men dom verkar ha feta kompatibilitets-problem med vissa moderkort.
Läs mer om dessa problem här: tomshardware.com
Jag har själv ett Sabertooth X58 och jag kommer även snart att byta upp mig och då vet jag inte vad jag skaffar.
Så om jag trots allt inte väljer en RevoDrive? Vad tar jag då?
Jag klarar mig gott på 120 GB och KANSKE kan tänka mig att köra en Raid0'a
Jag vill som sagt också "göra av med alla pengar" på en disk, och inte snåla.
Det är inte bara max read/write som är viktigt utan I/O är minst lika viktigt.
July 14, 2005
Instämmer med att Revodrive krånglar tillsammans med vissa moderkort, just därför fick jag lämna tillbaka den jag köpte.
Beställde nyss en Corsair Performance Pro 256GB och hoppas den löser flaskhalsen i en annars snabb maskin, den serien fick gott betyg hos Tomshardware.
January 9, 2004
Hej. Ja det är inga problem att "göra av" med 5000 kr på SSD. Frågan är bara vad du ska ha det till eftersom du klarar dig på 120GB. Om du inte ska driva databaser i servrar så tror jag du ska skippa PCI-E. De må vara snabba men som du säger så bråkar de lite och kan vara meniga att få till. Angående storleken så kommer du behöva gå upp över 120GB i vilket fall. Ur prestanda synpunkt så är större enheter alltid snabbare.
Titta på 256gb av Vertex 4, samsung 830 och Corsair performance PRO i första hand. Annars kan intel 520 240gb vara av intresse.
Sen litar jag inte riktigt på Toms hardware utan endast på de enheter som jag testat själv 😉
https://www.nordichardware.se/.....anare.html
1 Guest(s)