March 15, 2004
Jag börjar överväga att köpa ny burk. Ni kan se specs nedan.
De nya AM2 socket processorerna börjar närma sig 6000+ och jag tänkte nog köpa något som är dubbelt så snabbt som min nuvarande när Vista släppts och alla vet vad som krävs. Vista kommer säkert tvinga ner priserna också.
Nu har jag läst lite varstans att AMD har nåt AM2+ och 1207 och långt fram i tiden AM3 på gång.
Ber om ursäkt för att jag är lite halvointresserad av tekniska detaljer utan jag brukar försöka sätta mig in så mkt som behövs för att göra ett bra köp o sen släpper jag techgrejerna till nästa köp.
Har sett att ngn skrivit att socket AM2+ processorer kommer vara kompatibla med AM2 mobos men jag fattar inte ngt av det 🙂
Kan någon vara snäll och bara förklara det lilla minimum jag behöver veta för att inte göra ett felaktig val mellan socketar i det här läget ?
March 11, 2003
Skall du köpa med Vista i tankarna, så är det ju egentligen bäst att vänta. DX10-korten är på väg, och vi har ju inte mycket koll på hur mycket quadcoremaskiner kommer att ge extra i Vista. Självklart är de antagligen bättre, men också dyrare.
Köper du AM2 nu, så kommer antagligen K8L att fungera, men kanske inte komma att utnyttjas till fullo.
Intels quad kommer innan årsskiftet, och skall väl passa rakt upp och ner i de moderkort som stöder C2D.
1 Guest(s)