December 27, 2003
Sparkle ska släppa både ett helt fläktlöst kort och ett med en stor kylare (dual slot) med två (!) fläktar som ska vara väldigt tyst.
XFX har sina XT och XXX kort som är fabriksöverklockade.
Alla ovanstående är dyrare än de vanliga, och XFX kort har samma kylare som alla andra verkar ha.
I mina ögon är det bästa att köpa ett av de billigare (t.ex Leadtek eller Sparkles vanliga) och köpa till en annan kylare. Är du rädd om garantin och samtidigt vill ha ett tyst kort kan Sparkles passiva vara ett bra val
February 23, 2004
Ok, Leadtek kortet verkar intressant ( http://www.prisjakt.nu/produkt.....p?p=244228 ), undrar bara ifall detta kommer gå att klocka upp till minst lika mycket som de fabriksöverklockade? Det bör ju gå, men har de fabriksöverklockade samma komponenter eller har de lite tåligare? Vill inte klocka så länge de inte kommer behövas, men sen så är de bra om de finns goda möjligheter för det.
Min burk idag består av:
- AMD Athlon 3800+ X2 (s939)
- DFI LanParty mobo
- 1GB DDR PC3200
- ATI Radeon X800GTO Fireblade Edition 256MB DX9
Jag undrar om jag kommer kunna köra höga upplösningar och inställningar bra på nya spel om jag köper ett sånt Leadtek-kort och köper till 2GB ram så jag har 3GB? Enligt Crysis recommended sys.req. så ska man ha en liknande cpu som min, 1½GB ram (DDR1 eller DDR2 ej angivet), så på pappret bör de ju gå bra, men nån som har kört nya spel med DDR1:or och vet om de funkar bra? Visst, DDR2 har högre minneshastighet än DDR1, men DDR1 har ju oftast lägre CAS.
För grejen är den att jag inte har överdrivet mycket fritid, men när jag väl hinner vill jag kunna spela laggfritt på höga inställningar. På grund av att jag inte kommer hinna sitta timmar varje dag å bara spela, så vill jag slippa uppgradera mobo, cpu, minne och gfx vilket skulle gå på ca 6-7k, jämfört med bara mer minne + gfx som kanske går på 3k om jag köper nya minnen och ej beg.
January 4, 2005
Mitt tips köp ett fabriks klockat 8800GT som är 700+/2000+ Mhz så förverkar du inte garantin om kortet går sönder pga du överklockar.
Jag kör ett Sparkle 8800GT 720/2150Mhz Fabriksklockat och med 3 års garanti, de flesta tillverkare ger bara 1-2 års garanti. Om du registrerar ditt Sparkle kort utökar de garantin från 1 år till hela 3 år...
December 27, 2003
Ramon wrote: Cirap:
Ser i din sign att du kör med en lite snabbare cpu än min (har en AMD Athlon 3800+ X2 s939), 2GB DDR-PC3200 och 8800GT. Funkar det laggfritt på hög upplösning och inställningar i t.ex. Crysis?
min processor är på RMA ärende hos Komplett, så jag har tyvärr inte hunnit prova kortet i Crysis
men vad jag har hört så ska det vara väldigt spelbart i 1280x1024 High/Very High med en hyffsad dual core och 2gb ram
November 1, 2006
Suck... även jag har beställt helt nu rig(beställde den 12:e nov) alla delarna finns nu i lager utom 8800GT. Bahhh.... och åter baaahh... ^^ Står att det ska komma in den 26.e på datorbutiken.. har jag otur så får jag mitt inte förrens då.. eller ännu längre fram i tiden O.o
1 Guest(s)