July 10, 2001
Jag har tänkt att uppradera datan och jag undrar vilket grafikkort jag skall köpa.
Jag hade tänkt att köpa en T-bird 1200MHz processor och ett
Point of View GeForce2 MX400 32MB SDR TV-out
eller
ASUS AGP-V7100Pro/t Geforce MX400 32Mb SDR TV-out
Finns det nått bättre i samma prisklass? Med bättre prestanda, kvalitet och som klarar överklockning bra.
May 28, 2001
Min rekommendation är att du köper ett Creative, sen om det blir ett GeForce 2 GTS eller nå annat kan inte jag bedömma, men supporten på creative är världsbäst!
Personligen har jag lite svårt för creative pga att de inte bjuder på någonting extra när man köper grafikkort av dem.. det är inte ofta man får något mer än bara grafikkortet i boxen.. de har inte så låga priser heller..
Tekniknörd som gillar att träna.
Ja eller om du gillar extra tillbehör så kolla upp vad de olika korten erbjuder på den vägen!
May 28, 2001
Det är skitsamma om man tappar lite extra saker, creative har så snuskigt bra support!
Mitt Geforce 256 Annihilator funkar inte bra/nästan inte alls i win2k med amd k6 system så creative byter ut mitt kort mot ett Geforce 2 GTS!
Det är vad jag kallar support!!
Jo det kan man ju verkligen kalla support!!
Men om man vill ha en TV-utgång så måste man köpa ett annat kort.. eller ett Creative GeForce3 kort.. De har TV-utgång.. men man får ingen kabel med i lådan.. det tycker jag är riktigt dåligt! 🙁
March 4, 2001
On 2001-07-11 04:03, MindRunner wrote:
jag har läst nånstans att Asus grafikort inte går så bra ihop med Abit Moderkort
av någon konstig anledning.
nån som har hört nått liknande ?
Det är mest Datorbutiken som sprider dessa rykten, igonrera dom, det går utmärkt att använda Asus grafikkort med Abit moderkort.
Jag har sett vissa problem med Asus grafikkort och abits moderkort.. Men jag har själv just den konfigurationen utan att det har klöddat!
Det är nog gamla rykten precis som att AMDs processorer har problem med diverse annan mjuk och hårdvara.. (Så var fallet med K6 processorerna men knappast numera.. )
May 28, 2001
On 2001-07-13 01:50, Mattias wrote:
Hehe, MadMax, vi får väl hoppas att Creative inte gör denna bytesgrej ofta, om du vill ha kvar din support, dom lär ju inte överleva så länge om dom ska byta massa annihilator till geforce2 gts 😛 😛 😛Det är nog lugnt, jag satt liksom i ca 2 veckor och försökte få igång Win2k med deras och min hjälp....
Det är ingen annan som är så dum så han försöker så länge! :spy:
Vi räknade ut att det var billigare att ge mig ett GTS än vad deras timpenning var under tiden de hjälpte mig!
:wow:
:trans:
//Christer
2 Guest(s)