November 23, 2001
Edhunter wrote: kör med ett Alladin Lite chip, ett av de billigaste men duger helt klart för mig som bara spelar å ser på film, ser ingen anledning till att behöva betala mer än dubblet upp för ett Xecuter chip. Har fungerat klockrent, aldrig något strul
Håller med, har själv Xecuter 2.1 Lite, men bara för att det följde med (begagnad). Det finns inga större skillnader på olika chippningar, mer än funktioner för att stänga av/sätta på chippet, och eventuella andra finesser.
July 18, 2001
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Eller vilka har ni erfarenhet av att de är stabila och funkar bra?
av de jag har lött in(Xecuter 2.3Lite, aladdin, smartxx och kanske nått mer) så har alla funkat bra efter att man väl fått dit dom (smartxx har nån jobbig meny, men den har ja för mej att ja kringgick), men aladdinchippet var inte roligt att löda in! flera småtrådar som jag fick dit med ren tur...
har du en ny variant av xbox (v1.6) bör du nog köpa ett lite dyrare chip så du får med en såndära adaptergrej, annars är det inte kul att löda oavsett chip (ja, jag har lött in i en v1.6 utan adapter och det var mkt pilligare än aladdinchippet).
ta vilket chip du vill, bara du kan löda in det sen 😛
1 Guest(s)