April 14, 2004
Jag vill veta vilket av dessa moderkort socket 939 som e det bästa köpet? Japp jag vet att det e gammla grejjer nu men eftersom jag har behov av PCI slots, AGP och DDR minnen som sitter i min nuvarande burk så vill jag ha tag på ett 939 kort..... Listar upp dessa:
Msi K8N-NEO2 FX
Gigabyte K8NSC
Asus A8V
OBS! Vill endast ha tips om 939 kort oavsett tack!
Lasse
April 13, 2004
Detta är ett annat bra alternativ, inte dyrt heller
http://www.asrock.com/product/.....l-VSTA.htm
July 18, 2001
jag har ett asrock 939dualsata2 och kan inte annat än säga att det har funkat perfa.. billigt och man kan faktiskt pilla lite mer än vad man borde kunna för sitt egna bästa i bios 😛 ~2350MHz fick ja upp min 3000+ i iaf 🙂 (kan vara minnena som sätter stopp då de inte är så häftiga de heller)
April 14, 2004
whoracle wrote: jag har ett asrock 939dualsata2 och kan inte annat än säga att det har funkat perfa.. billigt och man kan faktiskt pilla lite mer än vad man borde kunna för sitt egna bästa i bios 😛 ~2350MHz fick ja upp min 3000+ i iaf 🙂 (kan vara minnena som sätter stopp då de inte är så häftiga de heller)
men det jag är tveksam till alla dom här har ju så få pci slots!! Jag har ju ljudkort och lite annat så jag får bara en sån över och om man vill sätta in nåt i framtiden vad som hellst va gör man då?
July 18, 2001
då det blir färre å färre pciportar på alla moderkort nuförtiden så antar ja att allt kommer att bli inbyggt i moderkortet och du är körd om du vill ha typ 5 nätverkskort, eller så blir det pci-e av allithopa och ljudkort, nätverkskort m.fl kommer att gå över till den plattformen. tyvärr har ja dock än inte sett annat än grafikkort med pci-e kontakt.
April 14, 2004
Nån som vet nåt om detta att inte detta moderkort skulle inte funka med ATX 2.0 nätdel??? Se rutan som webbhallen skriver i där det gäller Asrock dual/sata2
• Detta moderkort fungerar inte med någon ATX 2.0-nätdel (24-pin). jMärke lellerj model spelar ingen jroll.
http://www.webhallen.com/prod......p?id=56873
jag som har just en sån nätdel juh....
April 13, 2004
Jag har själv haft ett Asrock Dual Sata2 och det med ett 24 pins agg, no probs alls, det enda som var lite knivigt var att sära på kontakten, bara lite grand, för att trycka ned den i sockeln (strömsladden alltså) 😛
Jag har visserligen bytt moderkort, men jag var ändå nöjd med Asrock:et då jag kunde köra både AGP + PCI-E graffekort samtidigt :hb:
Hoppas du blir nöjd med detta kort, Dual Sata Vsta är den uppdaterade versionen, den skall funka bättre med Windows Vista står det
1 Guest(s)