November 30, 2004
JohanK wrote: ja men prisskillnader o presterar bättre i % ?
Ett 6800 är mitt tips
Inte lika bra men det skiljer inte ens 10%och har bättre drivrutiner ute
det är 30% prestanda ökning på 7800GTX från 6800Ultra
*Edit*
vad jag har läst tidigare iaf.. sen vet jag inte riktigt om jag köper det, det finns iaf inget spel på dagens marknad som inte 2 st 6800Ultra skulle klara lekande lätt, frågan är om det kommer något spel som stiger över 6800Ultra SLI den snaraste framtiden, kanske om ca 1 1/2 - 2 år tror jag vi är där ungefär
July 1, 2003
7800GTX är dubbelt så snabbt som 6800 Ultra SLI om man kör med höga inställningar (riktigt höga) eller med HDR-läge. Kolla in Anandtechs test tex. Vid lägre upplösningar är SLIn lite snabbare, men vad ska man köra på låga inställningar med dessa för?!?! 7800GTX är dessutom mycket billigare än 2x6800 Ultra, drar mycket mindre ström, mindre värme och man slipper problem som kan dyka upp med SLI. Räcker inte kraften till kan du ju dessutom uppgradera till 2x 7800GTX =).
March 2, 2005
Righgor wrote: 7800GTX är dubbelt så snabbt som 6800 Ultra SLI om man kör med höga inställningar (riktigt höga) eller med HDR-läge. Kolla in Anandtechs test tex. Vid lägre upplösningar är SLIn lite snabbare, men vad ska man köra på låga inställningar med dessa för?!?! 7800GTX är dessutom mycket billigare än 2x6800 Ultra, drar mycket mindre ström, mindre värme och man slipper problem som kan dyka upp med SLI. Räcker inte kraften till kan du ju dessutom uppgradera till 2x 7800GTX =).
HAHA, nej du 2st 7800 GTX lär det inte bli lilla du, tänker knappast ge ca 12.000 för bara grafikkorten!!! ja väntar tills nästa år så uppgraderar jag till PCI-Express (köper nytt moderkort) och då köper ja 7800 också 😀
först är det AMD FX som gäller till vintern 😛
September 12, 2001
Problemet är ju att alla spel stöds inte med SLI.
Jag har nyligen fått ta en titt på ett 7800 GTX och förutom en mindre god bildkvalitét i 2D så verkade kortet prestera riktigt bra.
Jag har också genom bekanta fått veriferat att SLI långt ifrån alltid fungerar tillfredställande så jag skulle nog hellre välja ett 7800 GTX.
1 Guest(s)