December 3, 2004
Jag undrar vilket grafikkort man måste ha när man skall spela te x Doom 3 eller Quake 4?
Som det är nu,så spelar jag med en upplösning på 800x600 medium quality,och då börjar det hacka när det är mycket fiender och det händer en massa runt omkring.(Doom 3) Quake 4 stannar helt när man spelar det...Jag vill helst kunna spela med High Quality.
Grafikkortet jag använder är ett Nvidia 6600 TD,med 128 Mb grafikminne.Datorn är en Intel P4 2,8 Ghz,1 Gb RAM,300 Gb HD och en 32" LCD-skärm.
Mitt kort är enligt vad jag förstår i mellanklassen,och man kanske måste upp i den högsta divisionen eller?
Tacksam för svar
mvh,
/INtel P4. 😎
April 29, 2004
Just vad gäller Doom3 eller Quake4 så ska du skaffa ett Nvidia-kort, du kan skippa ATI helt. Ett 6800GT bör räcka och ge dig ett rejält lyft från ditt nuvarande kort. Annars är ett 800XL ett mycket bra kort och bortsett från Quake4 och Doom3 så är det hugget som stucket mellan 6800GT eller 800XL.
Jag utgår ifrån att du har ett AGP-moderkort därför skriver jag 6800GT, har du PCI-E så ska du skaffa ett 7800GT, det finns ett POV 7800GT på datorbutiken för 3500 kr vilket är ett jäkla klipp.
December 3, 2004
Jepp,det är ett AGP-kort.Är det bättre med PCI?Vad är skillnaden?Är inte så inne på detta med grafikkort,så det skulle vara skönt med en liten beskrivning :bok:
Är det som med bilar,antingen gillar man ett visst märke eller inte?Är det samma här,så det går bra med både ATI eller Nvidia?
1 Guest(s)