December 26, 2001
Är ute efter ett nytt grafikkort i film uppspelningssyfte till en Sony 40" D3000.Nu spelar jag nästan aldrig på min dator för jag spelar endast på xbox 360 just nu.
Jag har ett 6800GT 256 mb och tänkte byta grafikkort till ett HD 2600-kort för jag får inte optimal bild från DVD och HD-filmer som jag kör genom datorn. Kör DVI > HDMI till TV:n.
Spelar jag en DVD-film på Xbox 360 så ser det nästan lika bra ut som en HD-film från dator till TVn. Vilket e helt sjukt. Ett HD 2600 kort borde väl förbättra bildkvaliten på DVD och HD-filmer? Eller är jag helt ute och cyklar?
Ge gärna förslag på något HD 2600, helst passivt kylt kort. Eller finns det bättre alternativ än HD 2600 korten i film syfte?
March 14, 2001
Ja du lär vara ute och cykla. Ett HD2600 lär inte ge bättre bild än ett 6800GT, möjligen att det skiljer ytterst lite i kvalitet åt nått håll.
Det jag tror är fel är upplösningen på skärmen, säker på att du har rätt inställningar för det?
Vad för typ av "hd-film" spelar du och med vilka codecs samt program spelar du upp med?
December 26, 2001
Jo jag läste precis lite tester, det enda grafikkortet skulle hjälpa till med är HD uppspelning för den belastar processorn mycket mindre.
Vilka codecs och program rekommenderar ni för bästa uppspelning av filmer av avi, mkv och dvd filmer?
Just nu kör jag bara CCCP codecs och media player classic för avi och mkv. PowerDVD för DVD filmer.
March 14, 2001
ffdshow-tryout samt mpc för uppspelning av diverse hd, med detta får man så gott som så bra bild det går.
Powerdvd ger troligen bra bild när man spelar dvd, vet inte riktigt då jag sällan spelar dvd-filmer.
Alla dessa codecs pack skulle jag hålla mig ifrån så gott det går, och det gör det med ffdshow.
2 Guest(s)