January 22, 2006
Ska köpa ett agp grafik kort till min son,,,,Han behöver ett grafik kort som fungerar bra till bla WoW o Age of empire 3. Han har just nu Geforce fx5200 o det laggar hela tiden 🙁 Väljer mellan 2 st kort o det är GF6600GT 128 mb & GF6600LE 256 mb,,,,,,Vilket ska jag köpa o varför? Finns det något annat i samma prisklass? Otroligt tacksam för all hjälp jag kan få,,,,,,, 😀
March 5, 2005
anki69 wrote: Summan är max 1500 kr,,,,, Varför ska jag välja GT o inte den andra? Är det inte bra att ha så stort minne som möjligt? (256mb isf 128 mb?)
Då är jag rädd att GF6600GT är det bästa valet sett till pengarna.
Till din andra fråga: Att ha stort minne är bra men ENDAST om kortet i fråga kan använda den. Eftersom 6600LE är prestandamässigt mycket sämre än GT så gör större minne absolut ingen nytta alls utan finns där bara så att tillverkare kan "kränga" sämre kort till lite mindre datorkunniga användare. Eftersom den genomsnitlige användaren där ute har dålig koll på hårdvara brukar dom ofta gå efter principen "mer=bättre" vilket är långt från sanningen i allra flesta fall. Det finns även 6600GT kort med 256MB minne och inte ens dom kan använda sig utav det (trots att dom är snabbare än 6600LE). Men om du skulle tex köpa en kort för 2500kr skulle jag rekomendera ett helt annat kort där minnesmängd skulle spela mycket mer väsentligt roll. En GF6600GT med 128MB kommer göra han glad, det kan jag lova dig 🙂
Här får du en länk där du kan hitta en sån för 1464kr med frakt.
http://www.butik.it/?artnr=N66.....8;top=true
January 22, 2006
Tack snälla du för all hjälp,,,,,Har försökt få svar på denna fråga utan att ha lyckats,,,fram tills nu,,, 😀
Köper kortet imorgon o hoppas att det bara är att "sätta dit" det utan en massa krångligheter,,,,Kan jag återkomma till dig om fler problem dyker upp vid "installationen"
Tack igen,,,, 🙂
December 27, 2003
tänk på att kortet behöver en extra strömsladd. kolla så att du har en ledig 4-pin (exakt en sådan som går till CD/DVD och de flesta hårddiskar)
om du inte har någon ledig brukar det finnas splittar att köpa, kostar nog runt tjogolappen.
tyckte splitter var väldigt dyrt där komplett.se var mycket billigare
1 Guest(s)